Vertrek... - Reisverslag uit , van Hilgien Ruinemans - WaarBenJij.nu Vertrek... - Reisverslag uit , van Hilgien Ruinemans - WaarBenJij.nu

Vertrek...

Door: Hilgien

Blijf op de hoogte en volg Hilgien

24 December 2009 | ,

Het is 1u45 's nachts... morgen of eigenlijk vandaag gaan we sinterkerst vieren en morgen (vrijdag) ga ik echt vertrekken!!! Dus nu moet alles maar dan ook alles op orde zijn... 10u00 wil ik de deur uit, als ik nu zou slapen betekent dat dus 7u slaap... en dat is wishfull thinking...!!! :(
Ik zou nu ook beter de laatste dingetjes kunnen gaan doen, maar nee, ik kan niet meer denken dus schrijf ik maar even over de laatste stresss.

Het begon eigenlijk vrijdag; de laatste werkdag, afscheid van alle lokaties, eindgesprek stagiaire en puntes op de i zetten... maar er bleef nog wat dingen liggen.

Zaterdag besloot ik mijn pinpas maar eens op te zoeken die ik al een paar dagen niet kon vinden; weg!!!!! echt ALLES op de kop gezet, alles omgekeerd, overal gezocht, maar niets mocht baten.. Pinpas maar geblokkeerd... "nee, 3 werkdagen een nieuwe regelen dat gaat echt niet lukken". grrrrrrrr....

Zondag verder wat admin.dingetjes, shoppen, huis opruimen etc.

Maandag naar de bank; "nee geen spoedaanvraag voor de pinpas mogelijk..."(ook niet als ik op de kop sta). Naar het politiebureau; "nee niets gevonden" (nou ja niet gekeken ook), en weer trg naar de bank. Ondertussen blijven adverteren en contact opnemen met potentiele huurders, want ook dát is nog niet gelukt!!! Het is nog 3 dgn.... voor ik mijn huis verlaat.
Toch iemand aan de lijn die het mogelijk wel zou kunnen worden (hij rookt niet, geen dieren en wil echt tijdelijk voor 4 mnd huren); dinsdag gaat hij langskomen...
PC beveiligen, huurcontract opstellen, bemiddelingsbureaus achter de hand houden, huis schoonmaken, werk afmaken, sinterkerstkadootjes kopen, abonnementen verlengen/stop zetten, gegevens regelen voor bankpas van nog te openen rekening aldaar (pinpas komt hier dus niet voor elkaar)... etc etc... druk!

Dinsdag; klokslag 14u kwam Gerard en Gerard tekent nog geen 30min later het contract, nog geen 10sec. nadat hij het huis mét sleutel verlaat spring ik een gat in de lucht!!! over 3 dgn vliegen en ik heb een huurder JIIHAAAAA....WAT EEN OPLUCHTING, WAT SCHEELT DAT EEN GELD!!!

Woensdag; tijd voor gedichtjes,
verdere schoonmaak, gegevens printen.. DE WITTE DUIK doen... Tja, onze kwartaalduik moest ook nog gebeuren en het thema was WIT en op het strand was ook nog wat sneeuw; kon niet beter! het was wel berekoud dus zijn we t/m de bovenbenen de zee in gegaan en dit keer voor het eerst niet verder... maar met +1 was het dan ook wel de koudste 'duik'/plons. Met een waardig afscheid van Ing&Ien kan ik de koude duiken achter me laten om straks lekker het warme water in te gaan! (sorry :)
En verder; wasjes draaien, vouwfietsje uitlenen, vuilnis weg, auto schorsing regelen etc etc. Op de één of andere manier heb ik nog een lijstje met 10 dingen to do en nog geen tas gepakt... Het is 2u00 ik ga wat slaap pakken en zie om 6u00 wel of de koffie zijn werk doet... hmmm... gelukkig vrijdag nog iiiieetsss uitslapen?
Wordt vervolgd..

Drie dingen zijn belangrijk: mijn huis is verhuurd!!!, mijn huis&administratie is nog nooit zo goed op orde geweest EN ik zit in mijn albekende lastminutestress...

Pas in het vliegtuig wordt ik rustig en knorrrr ik gewoon 24u tot ik in Taiwan plots ontwaak... (als er wordt gevlogen dan hè? :)

En als ik dan ECHT op reis ben, laat ik een ECHT reisverslag achter :)

• 24 December 2009 - 08:59

Ymkje:

Nou nou, wat een heerlijke Hilgien stress :-)
    Heel veel plezier met het vieren van Sintekerst en vooral ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier en avontuur in Australie en Nieuwzeeland! Ik kijk uit naar je reisverslagen!
    Groetjes,
    Ymkje

• 24 December 2009 - 13:59

Cissy:

Haha, stresskipje ;) Geniet ervan!! Ik ga jou in ieder geval ook volgen!
    Liefs uit Brabant x

• 24 December 2009 - 20:08

Lex:

Wat ben jij een stoere meid zeg!

Goede reis...

• 26 December 2009 - 01:12

Sjon:

Het zal rustig worden in ons koude kikkerlandje nu je aan je avontuur bent begonnen. Geniet ervan en ik zal je zeker volgen. Dat zal ongetwijfeld Hilgiens zijn, afwisselend, hectisch en verrassend.

• 27 December 2009 - 09:22

Susanne:

Inmiddels ben je al onderweg en is die stress eindelijk van je afgevallen hoop ik. Maar heel erg veel plezier en ik ga je site in de gaten houden voor je verhalen

Groetjes Susanne