Naar huis.... :( - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Hilgien Ruinemans - WaarBenJij.nu Naar huis.... :( - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Hilgien Ruinemans - WaarBenJij.nu

Naar huis.... :(

Door: Hilgien

Blijf op de hoogte en volg Hilgien

02 Mei 2010 | Taiwan, Taipei

Hmmm... ik blijk met mijn blog redelijk bij als ik dat nu met mijn dagboek vergelijk...!! In liep ruim een maand achter en heb net iig 40% ingehaald... Waar vliegen wel niet goed voor is! (heb al tijdje niet gelift, dus geen uren aan de weg waarin ik mijn dagboek bijwerk).
En wat blijkt? ook een overstap van een paar uur blijkt nuttig; zelfs voor mijn blog!

Ik was in Broome gebleven, dus vanaf hier het vervolg.

Zaterdag 17 april
Mijn Patrol moet worden ingeleverd, al ben ik er inmiddels aan gehecht, snif... nu maar hopen dat ik geen rekening krijg voor 1. lekke band en 2. ster in de ruit (door langsrijdende roadtrain, terwijl IK STIL stond)... Inmiddels weet ik dat het allemaal NIET doorberekend is, gelukkig maar, dacht me daar ook voor te hebben verzekeren but you never know..
Het is een dagje acclimatiseren, lett. en fig. Hier in Broome is het zoooo vochtig en de 32'C voelt daardoor veel warmer. De Lonely Planet moet hoognodig open, mijn reisverslag bijgewerkt en nieuwe plannen uitgewerkt... Ik bezoek het strand ff, maar vanwege de giftige box jellyfish (krijg je hallucinaties van) en eventuele krokodillen mag er niet gezwommen worden... Ik neem toch een snelle duik, wel verfrissend, maar niet relaxt!

Zondag 18e
Het zwembad in het hostel is veiliger, dus vertoef ik me daar met de Lonely Planet en tussendoor heb ik een paar afspraken voor 'share a ride to Darwin'. Ik ontmoet de 30-jarige Petra die zsm wil vertrekken voor een 8-10daagse rit naar Darwin, terwijl ik nog zo bedacht had een georganiseerde kampeertocht in DE Kimberley te gaan doen.. twijfel twijfel...
's Middags opnieuw naar het strand, want gisteren kon ik de zgn Dino-voetstappen niet vinden (zocht op de verkeerde plaats)& nieuwe dag, nieuwe kansen! Iemand uit het hostel gaat mee en we gaan opnieuw heen- & terug naar het strand liften. Het is 5km, maar met deze vochtigheid is het echt niet te doen & liften gaat vlekkeloos! Over het strand wandelen (ook 5km) was wel oke door een briesje en wederom verfrissende sprongen in de zee. We komen bij laag tij toch op de juiste plaats terecht, maar geen Dino-prints helaas. Ik zie wel een andere kwalachtig beestje naast mijn voeten en maak een foto maar blijf er met mijn vingers maar vanaf...
Later in het hostel krijg ik te horen dat dit de dodelijke blueringed octopus is... Bij een sting kan je binnen 20min sterven... Waaat???? oh... nou ik leef nog, dus die 30cm afstand was blijkbaar Just Enough...

Maandag 19e
Ik heb de knoop doorgehakt en ga met Petra mee; goed reisgezelschap is een vd bel. eisen voor een goede vakantie! Dus om 9u00 starten we met de 1500km reis langs de Kimberley.. We bezoeken de Geikie gorge met mooie spiegelende plaatjes en kamperen op een camping.

Dinsdag 20e
Vanaf de Fitzroy Crossing bezoeken we een 'natuurlijke Chinese Muur' en hopen we in Halls Creek een dagtocht naar de Beroemde Bungle Bungles te kunnen boeken. Iedereen raadt aan hierover heen te vliegen voor een optimaal beeld, echter wij willen een 4WD doen, wat helaas
door gebrek aan deelnemers niet door kan gaan. Zo besluiten we aan het eind vd dag Toch de vlucht te boeken en zo krijgen we een zeer indrukwekkend beeld van de bijennest-achtige bergjes; incl. de bijenstreepjes -fotos volgen-!!! Terwijl de zon ondergaat vliegen wij rond; Waauwie!
We rijden nog een 100km verder voor de overnachting op een kampeerplaats. Hier in dit deel van Aus heb je overal gratis overnachtingsplaatsen ivm de lange reistijden, dus maken wij er dankbaar gebruik van & slapen zullen we!

Woensdag 21e
We rijden door naar Kununurra, bekend om de fruitplantages (zal ik weer een dagje werken? helaas, het komt er niet van). Hier heb je mini-Bungle Bungles waar je met 2WD in kan & kan bewandelen en zo zien we de beehyves van dichterbij. Cool!
We kamperen op een camping waar de volgende highlight klaar ligt: Krokodillen! eerst 1 in het water gespot (mijn eerste in het wild!!!!) en vervolgens een op het droge; wiiiiieeee bek open; hij/zij en wij! Wat geweldig! we maken natuurlijk tig foto's en als de croc in beweging komt, doen wij dat ook. Het is echter een 'freshie', de zgn, freshwater krokodil en die eten doorgaans geen mensen.
En nu maar hopen dat ik op 50m afstand in mijn tentje in slaap val..

Donderdag 22e
Ik ben erg vroeg wakker dus ga op krokodillenjacht; wat blijkt; er is er net een uit het water geslopen om een gohanna te vangen en zit dit grote beest rustig weg te werken; woh, dat is nog eens wakker worden!
We rijden door naar Victoria River en doen onderweg nog 2 wandelingen met o.a. eeuwenoude rotstekeningen.

Vrijdag 23e
Onderweg naar Katherine doen we een 12km wandeling in een gorge en zien we vele vlinders (mooi) en een slang (oops). Door de temperatuur is 12km aardig vermoeiend en liggen we dan ook weer op tijd in bed. Dit keer staan we op een camping in een National Park (Nitmiluk NP) waar wel douches en wc's zijn, maar geen verlichting... Mijn zaklantaarn blijkt bij Allison te zijn, maar gelukkig heeft Petra 1 reserve. Als de muggen ons wel iets te lekker vinden, blijkt vroeg naar bed gaan echter toch een strak plan.

Zaterdag 24e
In dit NP zijn vele wandelingen mogelijk met meestal verfrissende watervallen en kreekjes, echter het is het begin van het Dry Season en nog niet alle waters is krokodilvrij (salty's; Saltwatercrocs houden van mensenvlees), dus Verboden Te Zwemmen. Ook ik waag me er maar niet aan :) We zitten overigens al in de Northern Territory (NT) ipv WA, dus de vochtigheid neemt toe; hier soms >95%... De spinnen worden hier ook beduidend groter en wandelen daarmee onaangenamer...

Zondag de 25e
We naderen Darwin maar gaan eerst Litchfield park bezoeken. Ik wou naar Kakadu op veler aanraden, maar de meeste wegen zijn afgesloten door Wet Season regenval. Litchfield blijkt een goede vervanging met mooie watervallen en soms veilige wateren :)

Maandag de 26e
Op de doorreis komen we eindelijk bij onze highlight uit, wat echter erg tegenviel: de Termite Mounds wandeling; het stelt weinig voor en onderweg zien we veel meer tot 6m hoge termietenbulten met kasteelachtige vormen; prima! Onderweg gaan we naar een park waar je normaal wel kan zwemmen, maar je raad het al: afgesloten ivm krokodillen! We zien wel mooie paddestoelen (het is herfst :) en wat kangaroos gelukkig.
En... we zijn in Darwin!! Ik besluit nog even met Petra mee te gaan en op de camping te overnachten, al hoewel ik wel naar een bed (ipv dun matje en 3 slaapzakken; nog altijd te dun!) verlang.

Dinsdag de 27e
We verkennen Darwin, shoppen een beetje en zijn blij met weer wat 'civilisation'. Broome leek groot, maar stelde echt niets voor.
We slaan Barramundi en calamaris in om 's avonds op te bakken, want Darwin is bekend om Barramundi! En idd; lekker!

Woensdag de 28e
Gisteren een poging gedaan de zgn kat = possum (!) te zien, maar vanochtend komen moeder en dochterpossum bijna aan de ontbijttafel! Hmmm.. in NZ alleen maar dood op de weg gezien, nu eindelijk levend; grappige beesten!
's middags eindelijk de Jumping Crocs! Ik keek er al een tijd naar uit, maar nu gaan we echt op een boottocht met jumping salties om ons heen! De organisatie hengelt met vlees, de crocs jumpen en wij schieten tig plaatjes van deze imposante beesten, en... armpjes binnenboord please :) Oja, we mochten ook nog even een Carpet Python om onze nek hangen! Wauw een dag vol wildlife!
Ik check toch maar gauw in een BP in; ik wil een bed ipv harde ondergrond, pissende flying foxes boven mijn hoofd en bijtende muggen...
(Btw tenx Linda; je Magic Machine doet wonderen!!! ter verduidelijking: de MM is een 'bite away' die de muggenbult tot 50'C verhit waardoor de muggenvloeistof -eiwitten- zou worden omgezet; anyway het helpt; behalve voor sandflies en helaas zijn die hier ook).

Donderdag 29e
Oneeee bijna tijd om naar huis te gaan, dus nog even souveniers en nieuwe schoenen (alles slijt hier!) shoppen, een museum bezoeken (te koude airco) en over een avondmarkt banjeren met de zonsondergang en vuurwerk als extraatjes.

Vrijdag 30e
I wil de frilnecklizzard zien!! Moet 'awsome' zijn, dus gaan we op jacht en ja hoor, na wat aanwijzingen vinden we een paar en ze zijn idd beauties!
Het is koninginnedag en ik ben dus in oranje :) ik probeer via CS nog een koninginnefeestje te organiseren, maar Darwin is nou ook weer niet zo groot... krijg toch 6 mensen op gang, al hoewel maar 1 NLer. In de kroegjes zijn handjes vol oranjelieden te herkennen en de sfeer is te proeven; haha, maar in NL is het toch echt beter!
Om 0u30 neem ik de taxi naar het vliegveld, 1u45 check ik in en na een onrustige nacht landen we om 5u45 in Brisbane...
Inchecken in hostel om 7u geen probleem, maar kamer in, nee pas na 14u...Onee! Gelukkig ze hebben een tvkamer met nog 2 slapende nachtvliegers, haha! De couch is ook zo comfie!!! beter dan de laatste 2 weken en zo slaap ik een paar uurtjes heerlijk verder.

Zaterdag 1 mei
Ik ben kapot, maar moet nog wat dingen kopen dus shop ik rond en ervaar ik Brisbane als veel positiever dan de eerste keer. Om 21u lig ik echter weer uitgeteld in bed.

Zondag 2 mei,
7u op, 8u weg, 8u30 op vliegveld... blijkt mijn vlucht om 13u00 ipv 10u30 te zijn! Tenx to Ebookers die een 'verouderd?' schema hebben gestuurd, maar inmiddels ben ik in Taipei en eh moet ik alweer bijna inchecken voor de volgende vlucht na een tussenstop van 2,5uur.
Nog een nacht en dan ben ik thuis...
Oja, heb nu steunkousen aan en volgens mij helpt dat! wil niet weer 2 dagen nauwelijks kunnen lopen..
anyway ik moet nu RENNEN!

tot gauw!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilgien

Hai allemaal, Dit is mijn reisdagboek "Mango's, de oplossing voor het 30-ers dilemma!" Voor 4 maanden houd ik een sabbatical in Nieuw Zeeland en Australie. Met kerst vlieg ik weg en na koninginnedag kom ik -als het goed is- weer terug. Als het even meezit hou ik jullie tussendoor via deze site op de hoogte :)

Actief sinds 17 Okt. 2009
Verslag gelezen: 702
Totaal aantal bezoekers 203409

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2017 - 21 Oktober 2017

All inclusive

12 April 2017 - 17 April 2017

Paasweekend Kopenhagen

03 December 2016 - 25 November 2016

Canarie vakantie

06 Mei 2016 - 03 Juni 2016

Marokko

11 Maart 2016 - 20 Maart 2016

Het is weer tijd - Val Tho

24 November 2015 - 01 December 2015

Zon, zee strand en vergrijzing

24 November 2015 - 01 December 2015

Zon, zee strand en vergrijzing

23 Oktober 2014 - 16 April 2015

Een reis binnen de woonplaats...

06 Maart 2015 - 15 Maart 2015

Op wintersport naar Tignes

06 November 2014 - 27 November 2014

Afrika, maar dan net weer anders

12 December 2013 - 13 Januari 2014

!!! Overwinteren bij de evenaar !!!

27 Augustus 2012 - 02 September 2012

Tomatofest: Grootste FOOD FIGHT wereldwijd!

10 Augustus 2012 - 27 Augustus 2012

Stiekum toch Europa!

16 Juli 2012 - 21 Juli 2012

4dgse NMGN

23 Maart 2012 - 01 April 2012

Skiën maar dan met CSers...

02 Maart 2012 - 05 Maart 2012

Nog kouder, nog oosterlijker...

23 Januari 2012 - 31 Januari 2012

Polen verkennen

27 September 2011 - 14 Oktober 2011

Jordanie

25 September 2011 - 27 September 2011

weekendje Istanbul

05 Januari 2010 - 03 Mei 2010

Kiwi's of mango's?

03 Maart 2010 - 02 Mei 2010

Westkust Australië bezoeken

27 December 2009 - 06 Januari 2010

Oud& nieuw in Sydney

26 December 2009 - 26 December 2009

Kerst

Landen bezocht: