Boven water en toch down under - Reisverslag uit , van Hilgien Ruinemans - WaarBenJij.nu Boven water en toch down under - Reisverslag uit , van Hilgien Ruinemans - WaarBenJij.nu

Boven water en toch down under

Door: Hilgien

Blijf op de hoogte en volg Hilgien

07 Mei 2010 | ,

Allereerst nog ff dit: Mijn laatste verslag van down under staat ook al een tijdje online! Ging wat mis met 'notificatie versturen'...Zie 2 mei voor de laatste avonturen...

Ik ben inmiddels 5 dagen thuis en het valt nog niet mee. Volgens mij ben ik al zichtbaar invisible..

BTW WAT IS HET HIER KOUD!!!!!

Maandag 3 MEI door mijn ouders van Schiphol opgehaald en naar Zeijen gegaan om een dagje coma te spelen en de eerste ongecensureerde versie foto's te kijken... Zus Rienke vond het geen bezwaar dat er 5000 foto's waren.... Had zij nou WEL uitgeslapen? (en dan nog; respect!)De rest van de middag heb ik alvast wat zitten deleten tot ik het gapen niet meer kon onderdrukken en met kruik, dubbele dekbed en trui wegkroop voor 13u nachtRUST...

Dinsdag 4 Mei kregen Charlie (mijn betrouwbare vierwieler) en ik ruzie. Ik had hem blijkbaar geen 4 maanden in de steek mogen laten en dus... liet hij mij in de steek... Accu leeg. 5 min. opladen bleek niet te helpen... 30min rondrijden zette ook geen zoden aan de dijk... Nogmaals een accu erop aansluiten en dan toch maar met spoed naar de garage... KORTSLUITING!! Charlie blijkt zich te boos hebben gemaakt en je weet het; opgekropte woede, nergens goed voor...
Beetje jammer dat mijn bank nog géén nieuwe pinpas (zoals afgesproken) heeft verstuurd en de garage geen credit card accepteert... zodat ik nog een uurtje extra heen en weer kon rijden. Ja Charlie; je krijgt je aandacht...

Woensdag 5 mei
Al de 3e dag in NL en de allergie die ik maandag en dinsdag aan het creeeren was zet flink door. Gelukkig is het een zonnig (en druk) bevrijdingsfestival in Grunn en kan ik met Loes lekker in het zonnetje buiten zitten. Guus Meeuwis hielp me weer aan Nederlandse taal te wennen.
Tegen 21u30 eindelijk in Den Haag; jippie mijn huisje! Netjes en wel achtergelaten, gelukkig maar.

Donderdag 6 mei
Tijd om weer down under te gaan, 1 nacht in mijn huis en mijn ogen zien er uit of ik een week heb lopen janken. Ik vind het jammer om terug te zijn, maar janken, nee! Waar komt de allergie vandaan???!!! help! Ik was eerst te moe om te socializen, maar nu wil ik al helemaal niet meer onder de mensen komen...
Toch maar ff veganisten met Linda, er moet nu eenmaal gegeten worden en buitenlucht kan vast geen kwaad...

Vrijdag 7 mei
Post doorgewerkt, stapels rekeningen betaald en wat leuk; kaarten; Van kerst (!), verjaardag, geboortes en een trouwkaartje; toppie!!!
De allergie zet echter door en ik stop me vol met druppels, tabletten en inhalers... is het de wasverzachter?? is hier een dier in huis geweest? Voor vannacht een ander bed klaargemaakt... want ik moet weer onder de mensen komen... Maandag weer werken, dus dit wknd maar eens onder de mensen proberen te komen en socializen; het is immers mijn grootste hobby!

Anyway, als jullie me zien, zaterdag, zondag, maandag of later, weet dan dat ik Niet heb lopen janken, Niet blij ben met de allergie Maar wel blij ben je te zien, want dat is wel het leukste van terug zijn!!!

En terugkijkend op mijn reis heb ik echt een super tijd gehad met o.a. de volgende TOPPERS:

* 4 maanden op reis (highlight op zich!!! :)
* Een nieuw werelddeel en 2 nieuwe landen op mijn lijstje! 3x check in the box
* Weer een nieuw land waar ik heb gewerkt; 8 landen nu, nog 2 te gaan voor een jubileum :)
* De hele dag op een blauwe gletscher gelopen met 12'C..
* Van watervallen geraft, gesprongen en gezwommen...
* Onder magische glowworms getubed
* Vele mooie wandelingen gelopen dan wel gesopt (achteraf wel leuk).
* Met dolfijnen en walvishaaien gezwommen!!!
* De hele dagen verse bananen van de bomen gegeten (omdat de muffins teveel op de heupen gingen zitten):)
* Met een lekker band in de bush gestaan (toch geweldig stom als je dan niet weet hoe te verwisselen).
* Over de Bungle Bungles gevlogen
* Veeeele leuke ontmoetingen opgedaan
* De prachtige dierenwereld in Aus leren kennen (met de meest gevaarlijke beesten ter wereld).
* En mijn Engels flink verbeterd...!

Ik heb er ook wat van geleerd:
* Volgende keer laptop mee, zodat jullie eerder foto's zien :)
* Boek een bus of koop een auto als het geen hoogseizoen is en dus geen verkeer.. (scheelt zweeturen wachten)
* Planning kan plannen verwezelijken.
* Een band verwisselen! :)
* Een blueringed octopus is gevaarlijk! niet mee spelen...
* Vakanties zijn voor mij altijd te kort, hoe lang ze ook duren...

Verder hoop ik dat jullie hebben kunnen genieten van de verhalen, ik vond het in ieder geval TOP om zoveel reacties, mails en smsjes te ontvangen; TENX!!!

BTW Een allerallerallerlaatste mail volgt binnenkort met een (werkende) link naar een selectie van alle foto's. Mocht het te lang duren; je weet waar mijn huis woont :)

Tot gauw weer ziens!!!!!

  • 08 Mei 2010 - 08:39

    Ymkje:

    He Hillie!
    Leuk dat je weer in NL ben, zie er al naar uit je weer te zien!!!! En leuk dat je het naar zin hebt gehad en zoveel gave dingen hebt gedaan!
    Ik zit nu in de trein van Berlijn naar NL en ben de komende periode nog aardig af en aan aan het reizen naar diverse europese bestemmingen, maar ik hoop dat we tussen de bedrijven door elkaar binnenkort weer kunnen zien!

  • 09 Mei 2010 - 20:08

    Marja:

    Yeeeeeeeeeeeeeeeeeee, je bent er weer! Lieve Hilgien, je reisverhalen vond ik heerlijk om te lezen. Maar om je in het echt te zien is veel fijner!!!!!!!!! Welkom thuis!!!!!!!!! succes morgen met je 1e werkdag! Ik zie je dinsdag en heb je echt niet gehuild? Want je hebt zulke gave ervaringen achter de rug. Ik kan me voorstellen dat je moet gaan afkicken van zo'n mooie periode! tot dinsdag, Groetjes Marja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilgien

Hai allemaal, Dit is mijn reisdagboek "Mango's, de oplossing voor het 30-ers dilemma!" Voor 4 maanden houd ik een sabbatical in Nieuw Zeeland en Australie. Met kerst vlieg ik weg en na koninginnedag kom ik -als het goed is- weer terug. Als het even meezit hou ik jullie tussendoor via deze site op de hoogte :)

Actief sinds 17 Okt. 2009
Verslag gelezen: 722
Totaal aantal bezoekers 205006

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2017 - 21 Oktober 2017

All inclusive

12 April 2017 - 17 April 2017

Paasweekend Kopenhagen

03 December 2016 - 25 November 2016

Canarie vakantie

06 Mei 2016 - 03 Juni 2016

Marokko

11 Maart 2016 - 20 Maart 2016

Het is weer tijd - Val Tho

24 November 2015 - 01 December 2015

Zon, zee strand en vergrijzing

24 November 2015 - 01 December 2015

Zon, zee strand en vergrijzing

23 Oktober 2014 - 16 April 2015

Een reis binnen de woonplaats...

06 Maart 2015 - 15 Maart 2015

Op wintersport naar Tignes

06 November 2014 - 27 November 2014

Afrika, maar dan net weer anders

12 December 2013 - 13 Januari 2014

!!! Overwinteren bij de evenaar !!!

27 Augustus 2012 - 02 September 2012

Tomatofest: Grootste FOOD FIGHT wereldwijd!

10 Augustus 2012 - 27 Augustus 2012

Stiekum toch Europa!

16 Juli 2012 - 21 Juli 2012

4dgse NMGN

23 Maart 2012 - 01 April 2012

Skiën maar dan met CSers...

02 Maart 2012 - 05 Maart 2012

Nog kouder, nog oosterlijker...

23 Januari 2012 - 31 Januari 2012

Polen verkennen

27 September 2011 - 14 Oktober 2011

Jordanie

25 September 2011 - 27 September 2011

weekendje Istanbul

05 Januari 2010 - 03 Mei 2010

Kiwi's of mango's?

03 Maart 2010 - 02 Mei 2010

Westkust Australië bezoeken

27 December 2009 - 06 Januari 2010

Oud& nieuw in Sydney

26 December 2009 - 26 December 2009

Kerst

Landen bezocht: