4 dgse NMGN! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Hilgien Ruinemans - WaarBenJij.nu 4 dgse NMGN! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Hilgien Ruinemans - WaarBenJij.nu

4 dgse NMGN!

Blijf op de hoogte en volg Hilgien

23 Juli 2012 | Nederland, Nijmegen

Zoooo.. het wandelen zit er weer op!
Afgelopen week de 4dgse NMGN weer gelopen :) De geplande 50km werd toch snel terug gebracht naar de 4x 40km, de normale (reguliere) afstand.

Di 17 juli stond ik met Loes en 4 collegae van Loes om 5u50 op de Wedren om toch pas om 6u30 te mogen lopen... Binnen no time waren we 2 collegae kwijt, maar kwamen we wel Ingrid en Ineke tegen! In 2010 hebben wij met z'n 3en de 4dgse zingend en fluitend met veel plezier uitgedanst...
Het weer viel mee, tegen alle verwachtingen in en was gewoon lekkerrr, zodat we om 14u45 zonder al teveel moeite weer op de Wedren stonden na een mooie eerste wandeldag op de Dag Van Elst.

Wo 18 juli was het de dag van Wijchen of liever gezegd roze woensdag. We mochten (moesten) later starten en begonnen in onze roze outfit om 6u50 en konden snel scannen en lopen. De dag was nog beter en zonniger dan maa, dus het was super. Halverwege in Wijchen hebben we nog even besloten onze outfit uit te breiden met vleugeltjes (fladdert lekker snel), toverstaafje (simsalabim, geen klachten) en ballonnen... allen in het roze... met dank aan de Hema op de route :)
We toverden onszelf dan ook zo snel nr de Wedren dat we om 15u15 binnen waren... en om 21u00 weer slapen na wederom een lekkere KH+maaltijd door Erwin (vriend Loes) gemaakt. Heerlijk hotel a la Verwaaijen-Vos :)

Do 19 juli was de dag van de buien, ik bedoel de dag van de tig heuvels of nog beter gezegd de dag van Groesbeek. Die 'beek' bleek ongeveer de hele route, want de 'hel brak los' met geregeld forse stortbuien.... Het was regenpak aan, poncho aan, poncho uit, regenpak uit, poncho aan, poncho uit en dan proberen te vinken hoe vaak... en maar schuilen onder een carport, een partytent of tussen de koeien... Gelukkig had ik zwembandjes omgedaan, want het was erop of eronder met die watervloed...
Toen de heuvels met 'de zwarte hel' eraan kwamen, begonnen Loes met ons snelwandelsong: “we hebben 1...2...3...4..5..6..Zeeeeeveeeeeen.., zo gaat ie goed, zo gaat ie beter, weer een kilometer...” en de berg stelde niets voor... Zo ook de andere heuvels.. niet zingen, dan was het zwaar, maar met onze tellen, stappen en omhoog waren we snel met redelijk gemak door het zwaarste 4dgse parcours heen. Toch heeft het blijkbaar lang geduurd, want we kwamen sinterklaas onderweg tegen...!

Vr 20 juli was het feest: de laatste dag, maar nog altijd geen blaren, geen paracetamol en geen knieklachten...! Dus dit keer bewapend met waterpistolen (het was zo zonnig, daar kon het publiek vast nog niet aan wennen), bellenblaas, slingers, bloemen, maskers en ballonnen floten, dansten, wandelden en zongen Loes en ik de dag door. De schoenen waren net aan droog of droog gewandeld en onderweg gingen we door Kunstzinnig Linde en feestend Cuijk met onze eigen 4dgse brug... wat een mooie tocht! wel veel te smalle wegen met nog heel veel wandelaars (378.500), maar dat mocht de pret niet drukken. Beetje bellenblazen of fluiten en de sfeer zat er in :) Al was niet iedereen blij met onze geluidsproductie. Ongeacht of we zongen of floten…. Onderweg bij ene Tante Annie geluncht: een bekende van een bekende die uitgebreid voor ons een lunch verzorgde…Fantastisch! Daarna stond de (schoon)familie van Loes onderweg om ons aan te moedigen, maar leverde ook een extra rondje om de kerk op… Onderweg werden 8 uitverkorenen beloond met een sherp ‘crisisgebied’ in de hoop dat ze het einde zouden halen, maar waarbij ik mijn twijfels had… zelfs agenten en soldaten konden het waarderen en warempel aan het eind kwamen er wat sherpen voorbij strompelen!! De Via Gladiola was weer eens erg lang; maar opgeleukt met een hossende massa, gratis bier, veel geapplaudisseer en blije mensen. Tegen 16u30 kwamen we met een eigen fluitconcert de finish over en mochten we eeeeeindelijk moe worden… :)

Met een bosje prachtige gladiolen in de hand konden we terug kijken op een erg lekker verlopen 4daagse week. Loes haar eerste 4dgse is binnen, Ineke ging voor de 2e x de finish over, ik voor de 3e x en Ingrid alweer voor de 4e x…. wie zijn er volgend jaar weer bij…?

Eénmaal besmet met het 4daagse virus is altijd besmet…? Voor mij is het wandelen iig ook weer even klaar. Misschien maar weer mtben of skaten…? Maar eerst sporten kijken bij de Olympische Spelen in London!

• 27 Juli 2012 - 17:31

Rianne:

Hi Hilgien,

Mooi verhaal! Leuk om te lezen! Goed gedaan!

Eigenlijk zal ik er ooit ook een keer aan mee moeten doen ;-) .