Eenmaal, andermaal…. Verkocht!!! - Reisverslag uit Delft, Nederland van Hilgien Ruinemans - WaarBenJij.nu Eenmaal, andermaal…. Verkocht!!! - Reisverslag uit Delft, Nederland van Hilgien Ruinemans - WaarBenJij.nu

Eenmaal, andermaal…. Verkocht!!!

Blijf op de hoogte en volg Hilgien

04 April 2015 | Nederland, Delft

Fock, dat is gaaf!

2 weken na onze ontspannende wintersport en het uit het geheugen raken van de Oliemolen komen er weer interessante woningen op de markt. Als ik vrij ben, bezichtig ik een woning, als Auke vrij is, bezichtigt hij een woning en als het 28 maart openhuizen dag is, plannen we de dag vol huizen.

De openhuizendag begint met stortregen en dus gaat Auke eerst bij hem om de hoek 3 huizen bekijken, waarvan 2 zeer potentieel. Bij het verdwijnen van de buien komt Den Haag in beeld. Auke bezichtigt de fruit&groente zaak omgebouwd tot woning nabij het strand waar ik afgelopen week zeer enthousiast van terug kwam. Daarna bekijken we 2 gave, maar dure huizen in de binnenstad, fietsen naar Rijswijk en besluiten na de eerste woning dat we daar niet willen wonen. Rijswijk is toch geen optie, met uitzondering van de prachtige wijk Leeuwendaal (met veel verzakte huizen door een voormalig beekje) en natuurlijk Cromvliet waar ons droomhuis staat, wat een nachtmerrie werd... We racen door naar Delft. Auke eist dat ik die twee potentiële woningen ook zie. De jaren 30-woning 500m voorbij Auke’s huis bezichtigen we samen nogmaals. Wauw! Niet echt groot, 85m2, maar met een tuin die nog groter is, wordt heel veel gecompenseerd. Ook dit was een winkel tot 10 jaar geleden en is nu een prachtig jaren 30-appartement geworden door aangebrachte details als glas in lood ramen, kamer-en-suite met separatiedeuren met glas in lood en gewoon allerlei toppers; mooie keuken, oven, badkamer, veel inbouwkasten en heel belangrijk, die megatuin op zuidoost, met achterom! Auke en ik zijn hier niet bepaald alleen, zowel de eerste als de tweede keer vandaag, lopen er continu 6 mensen rond… wellicht 4 uur lang. Dus 60-80 kijkers? We lopen maar niet te lang rond, Auke wil dat ik die andere woning ook nog bekijk. Daar waar hij om 11u00 als eerste voor de deur stond, bel ik om 15u00 als laatste van de dag aan. Een zeer vriendelijk stel die met veel liefde hun huis ook hebben opgeknapt tot gave woning. In dit leukste straatje van Delft is ook deze woning absoluut een optie, al is een dakterrasje van 10m2 op het noorden wel een groot minpunt. Hmmm… 5 woningen vandaag die allemaal echt mooi zijn, de een wel wat te duur, de ander weer net te weinig zonnige buitenruimte, maar geen van deze wordt afgeschreven.

We hebben klumperbeverdag en vertellen dolenthousiast over die ene woning om de hoek met megatuin. Die springt er toch echt uit! De dag erna is het hoog tijd voor een mail met vragen. Maar niet alleen vragen, we doen direct een bod. Snelheid is vereist. Goede voorwaarden ook. Niet alle 60-80 kijkers zullen bieders zijn, maar er kan maar één de koper worden.. We leggen een bod neer dat 5% bóven de vraagprijs ligt en stellen alle voorwaarden op ten gunste van de verkoper. Dít is de woning die we willen hebben! En dat zullen we laten weten ook. Dit is Delft, geen Amsterdam waar bieden boven de vraagprijs normaal is. Maar het gaat erom wat wij het waard vinden, dat werd wel gezegd, maar nu geloven wij dat ook. Het bod eindigt woensdag 17u00 en dus kan het hééééél lang duren eer we meer weten.

Maandag horen we niets. Alleen de hersenen die kraken en de zenuwen die door ons lijf gieren. Dinsdagochtend horen we niets. De makelaar kan toch wel antwoorden geven op de vragen? Is de mail wel ontvangen? Ongeduldig bel ik op. “We zijn er mee bezig. Ja, er is een tweede bod binnen en 3 kijkers komen vandaag voor de 2e keer.” Waaaahhh.. de zenuwen worden er niet minder op. Ons bod is goed toch? Of te hoog, aangezien de achtergevel niet goed is, de riolering niet optimaal functioneert.., etc. etc…? Wat doen de anderen???

Woensdag is het lastig werken… de gedachten gaan alle kanten op. Om 15u15 heb ik het gehad en bel Auke op; heeft de makelaar al gebeld? Echter Auke is in gesprek. Met de makelaar??? De minuten lijken uren totdat we elkaar spreken. En dan komt Auke met de verlossende woorden…. We hebben het huis!!!!! We hebben gewonnen!!! (tja het is nu eenmaal één groot spel, blufpoker genaamd). 4 bieders, 1 ander die een vergelijkbaar bod heeft gedaan?? Maar onze motivatie en voorwaarden geven de doorslag, we hebben het huis! Nee, dit keer geen onderhandelingen. Het zou geweldig zijn als zij met een tegenbod komen om in het midden uit komen :)

Fock dat is gaaaaaaaf……!!!!!! We hebben een huis aan de C. Fockstraat in Delft! Het is 1 april. Een goede reden dat niet iedereen ons gelooft. Maar of 1 april de enige reden is voor twijfel…?

Wíj weten het zeker. Drie keer is scheepsrecht. Eenmaal andermaal verkocht. We hebben geboden op een huis in Rijswijk, Voorburg, Den Haag, Den Hoorn (wat ze Delft noemen) en Delft. Delft it is. We hebben 3x onderhandeld, want deze keer was er geen sprake van onderhandelen. We hebben 3x een huis mondeling gekocht, maar nu voor het eerst niet getwijfeld. Wij zetten door. En nu maar hopen dat er niet teveel uit de bouwkundige keuring komt…. Die angst is nog nooit zo groot geweest. Al is het erg geruststellend dat de verkopers op ons blog over Trip91 hebben gereageerd met felicitaties en de mededeling “deze keer komt het helemaal goed”.

Hoe zij op mijn blog terecht komen? Tja google… dat deden wij immers ook. Nu maar hopen dat zij niet meer zenuwen dan wij krijgen door het lezen van onze verhalen….

Een reis binnen de woonplaats? Niet voor mij. Wel voor Auke uiteindelijk.. een reis van maar liefst 500 meter.. En ik? ik ga voor een intercity trip.

• 05 April 2015 - 12:23

Bertil:

Jeej!!! Gefeliciteerd!!!

• 08 April 2015 - 16:05

Hilleen:

Spannend verhaal!
    Maar dus eindelijk maar toch!
    Gefeliciteerd

• 11 April 2015 - 16:42

Rianne:

Echt super! Ben erg benieuwd!
    En ook nog eens lekker dicht bij je nichtje trouwens ;-)
    Liefs!

• 25 Mei 2015 - 19:42

Ývon:

haha wat een verhaal weer ik was het even vergeten en heb je mailtje t weekend ontvangen en ben er vandaag voor gaan zitten :-)
    TOP van harte gefeliciteerd !! het is jullie van harte gegund!!

liefs Yvon en Bert