Nieuw land, nieuw begin! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Hilgien Ruinemans - WaarBenJij.nu Nieuw land, nieuw begin! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Hilgien Ruinemans - WaarBenJij.nu

Nieuw land, nieuw begin!

Door: Hilgien

Blijf op de hoogte en volg Hilgien

07 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Dinsdag 15u00 aangekomen in Christchurch, blijkt de volgende verblijfplaats toch nog geregeld, eerst maar eens nr het centrum en de Kiwi-sfeer opsnuiven terwijl de zonnetje me weer een beertje bijbruint... en ff simkaart regelen; maakt het leven een stuk gemakkelijker. Even later word ik opgepikt door CSer Michael en gaan we langs de dierenarts om zijn vriendin (en hond) op te pikken :) Het vriendelijke stel woont in een mooi huis met tuin en ik krijg mijn eigen kamer; allemaal top voor elkaar.
Woensdag de gondel naar een bergtop genomen om van een prachtig uitzicht te genieten en een wandeltocht te maken. Christchurch is plat, maar eromheen zijn de bergen, krater en de zee.
Samen met Michael en een aantal vrienden lekker op een terrasje gezeten, wat ik nog nauwelijk had gedaan; relaxt. Daarna 'thuis' lekker gegeten, gekeken hoe 'spirit' wordt gemaakt en whisky's getest; echt grappig allemaal.
Vandaag beetje rondgewandelt en me verder georienteerd op NZ, moet toch een keer een plan hebben en op doorreis gaan. Gisteren al wat door de lonely planet en brochures gebladerd en mijn plan is: Naar Queenstown, daar is de adrenaline te vinden. Christchurch is toch wel saai en misschien moet ik net als in Brisbane gewoon acclimatiseren en relaxen, so I did. Niets interessants te melden eigenlijk, ik wil hier weg! Bank werkt niet mee om een rekening te openen, maar met credit card red je je hier ook (ter info: bankpas in NL voor vertrek verloren).
Morgen wordt echter een zeer spannende dag voor mij; ik ga weer rijden! eerst les om 7u15 (ja komop, met mijn reputatie... en dan links rijden!!); kreeg ik dat toch maar ff voor elkaar; en hoe! Ben naar de AA geweest (nee geen anonieme alc. maar CBR ofzo) en wat rijscholen afgebeld; wou vandaag of morgen VROEG les; Made it!
WANT ik ga een auto verplaatsen.. 'zgn: relocating'. Er moet een auto van Christchurch naar Queenstown, het is gratis incl. brandstof en verzekering en ik mag er 2 dgn over doen! 10u pick-up, 10u drop-off na 2dgn... TOP!! gratis vervoer en ik ben helemaal flexibel.
Wil namelijk een dag/nacht naar Mt Cook, het hoogste punt in NZ en dan door; 400-500km ofzo, makkie. In Queenstown lijkt het erop dat ik een paar dagen de natuur in ga met een couchsurfer, maar plannen worden nog gevormd....
Ik ben helemaal blij en trots dat het geregeld is, nu nog afwachten of er mensen mee willen rijden, heb wat advertenties uitstaan, maar nog geen reaktie, ach er staat misschien wel een lifter aan de straat! :)

Anyway, tis beetje saai hier, maar ben vooral aan het uitrusten, plannen en ben klaar voor het volgende avontuur en heeeeeel blij met een rijles morgenochtend! Dat geeft echt rust... mocht ik geen co-pilot hebben, dan is dit gewoon een vereiste... mijns inziens.

zo, ga maar eens slapen, want het wordt dus vroeg dag! Volgende update kan nog wel ff duren... dus nu mijn kans maar gegrepen voor een snelle update.

Ik hoop voor jullie dat het toch wel schaatsweer wordt en anders maar gaan sleeen! hier is niet genoeg sneeuw om te skien, behalve als je eerst ff met de helikopter omhoog gaat... ander xtje maar!

  • 07 Januari 2010 - 12:23

    Ina:

    he je mag ook wel wat rustige dagen hebben hoor! is het dan meteen saai? leuk de foto's te erbij te zien groetjes ina

  • 07 Januari 2010 - 13:16

    Erika:

    Ja eh over foto's gesproken waar zijn ze???Je moet er toch de tijd voor hebben als ik dit zo lees....haha nou ja geniet nu maar even van je rust.

    Groetjes Erika oh ja nog niks aan de hand wb.kleine......

  • 07 Januari 2010 - 17:56

    Ineke:

    Hoe beviel de rijles en t links rijden, lijkt mij niks!!
    Wat een supermazzel met al die couch surfers die jou de mooie plekkies laten zien! Lastig, he?Rustig aan doen, zit in des Hilgiens!! Hahahaha, echt jij.
    Laat maar naar je toekomen, enne, waar blijven die foto's, want ik brand van nieuwsgierigheid!!
    Dikke kus van mij en Lisa.
    xxxxx

  • 08 Januari 2010 - 21:23

    Hilleen:

    Dus auto rijles, hoe ging het?
    Leuk om je zo via deze site te volgen!
    gr. Hilleen

  • 09 Januari 2010 - 10:00

    Ymkje:

    He Hilgien,
    Terwijl jij in de zon zit, zit ik in de sneeuw in de Alpen :-) Voor het eerst in mijn leven wezen skieen! Erg leuk, ben al meerdere keren van de rode piste gegaan!
    Geniet van de zon en de rust, lijkt me niet verkeerd naar al die drukke verhalen van je!
    x Ymkje

  • 09 Januari 2010 - 17:26

    Thekla:

    He Hilgien,

    Lijkt me inderdaad lastig links rijden! Toch wel erg leuk zo die site!

    Veel plezier en probeer ook te genieten van de dagen, die wat minder spannend zijn, maar gewoon relaxed!

  • 09 Januari 2010 - 19:20

    Ina:

    hoi foto,s zijn bij vorig verslag

  • 10 Januari 2010 - 17:25

    Wim:

    Goed te lezen dat alles goed gaat :-)
    Hier is alles wit, wel lekker kunnen schaatsen dit weekend.

    Have fun there!!!!!!!

  • 11 Januari 2010 - 16:08

    Louise:

    Het is dus niet gelukt om in NL nog een bankpas te regelen, maar volgens mij gaat dat met jou verder wel lukken. Goed links houden en waarschijnlijk zul je daar niet zoveel rotondes tegenkomen als hier

  • 14 Januari 2010 - 14:52

    Iris:

    Heerlijk Hilgien al die activiteiten. Ik geniet van je verslagen.

  • 14 Januari 2010 - 22:53

    Margreet:

    Hi Hilgien,
    Leuk je belevenissen te volgen. Have fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilgien

Hai allemaal, Dit is mijn reisdagboek "Mango's, de oplossing voor het 30-ers dilemma!" Voor 4 maanden houd ik een sabbatical in Nieuw Zeeland en Australie. Met kerst vlieg ik weg en na koninginnedag kom ik -als het goed is- weer terug. Als het even meezit hou ik jullie tussendoor via deze site op de hoogte :)

Actief sinds 17 Okt. 2009
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 205543

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2017 - 21 Oktober 2017

All inclusive

12 April 2017 - 17 April 2017

Paasweekend Kopenhagen

03 December 2016 - 25 November 2016

Canarie vakantie

06 Mei 2016 - 03 Juni 2016

Marokko

11 Maart 2016 - 20 Maart 2016

Het is weer tijd - Val Tho

24 November 2015 - 01 December 2015

Zon, zee strand en vergrijzing

24 November 2015 - 01 December 2015

Zon, zee strand en vergrijzing

23 Oktober 2014 - 16 April 2015

Een reis binnen de woonplaats...

06 Maart 2015 - 15 Maart 2015

Op wintersport naar Tignes

06 November 2014 - 27 November 2014

Afrika, maar dan net weer anders

12 December 2013 - 13 Januari 2014

!!! Overwinteren bij de evenaar !!!

27 Augustus 2012 - 02 September 2012

Tomatofest: Grootste FOOD FIGHT wereldwijd!

10 Augustus 2012 - 27 Augustus 2012

Stiekum toch Europa!

16 Juli 2012 - 21 Juli 2012

4dgse NMGN

23 Maart 2012 - 01 April 2012

Skiën maar dan met CSers...

02 Maart 2012 - 05 Maart 2012

Nog kouder, nog oosterlijker...

23 Januari 2012 - 31 Januari 2012

Polen verkennen

27 September 2011 - 14 Oktober 2011

Jordanie

25 September 2011 - 27 September 2011

weekendje Istanbul

05 Januari 2010 - 03 Mei 2010

Kiwi's of mango's?

03 Maart 2010 - 02 Mei 2010

Westkust Australië bezoeken

27 December 2009 - 06 Januari 2010

Oud& nieuw in Sydney

26 December 2009 - 26 December 2009

Kerst

Landen bezocht: