Laatste deel New Zealand (lkkr op tijd :) - Reisverslag uit Perth, Australië van Hilgien Ruinemans - WaarBenJij.nu Laatste deel New Zealand (lkkr op tijd :) - Reisverslag uit Perth, Australië van Hilgien Ruinemans - WaarBenJij.nu

Laatste deel New Zealand (lkkr op tijd :)

Door: Hilgien

Blijf op de hoogte en volg Hilgien

13 Maart 2010 | Australië, Perth

Hi hi,
Ik ga ff proberen om een verkorte versie NZ te schrijven, maar mezelf kennende vraag ik me af of dat gaat lukken... :)

Donderdag 18 Feb WAITOMO CAVES
Ik ga de Waitomo Caves in vandaag! Met een wetsuit aan gingen we lopen, klauteren, kruipen, glijden, zwemmen en drijven op een band (tubing) door de prachtige grot met hele mooie druipsteentaferelen oftwel kunstwerken. Soms hadden we onze hoofdlampjes aan, maar geregeld werden we geleid door de glowworms die in grote getale aanwezig waren. Een prachtige sterrenhemel door de oplichtende organen (!) van de glowworms.. wauwiee!!
In de middag ontmoet ik Ricky (Duitse) voor een wandeling om haar vervolgens naar Hamilton te rijden. Beiden wilden wel die kant opreizen, maar zij was te moe om te rijden en ik vind het leuk! Winwin! In Hamilton bereid ik voor Ricky en mij een zeeeeeer smakelijke maaltijd van 3 soorten kumura (sweet potato), pompoen (ja alweer)& courgette; uurtje in de oven en genieten!

Vrijdag 19 feb. AUCKLAND
Ik lift door naar Auckland waar Tim me opwacht. Tim heb ik in Wellington leren kennen toen Sarah en ik op stap waren en hij bood aan om me te hosten en door Auckland te 'guiden' dus dat leek me wel wat! Ik dacht ik kom 1 of max.2 dagen, maar Tim bleek al van alles te hebben gepland en daar bleek ik niets tegen in te kunnen brengen :)
Aangezien hij een bruiloft had, heb ik maar ff lekker gerelaxed in de tuin, het zwembad (tja als die luxe er is) en mijn dagboek een beetje geupdate. Hmmmm... weleens goed, nix doen EN er aan toe te geven.

Zaterdag 20 feb.
We gaan naar Waiheke Island, een eiland bekend om zijn wijn(proeverijen), dus eh... dat hebben we maar de hele dag gedaan. Terug in Auckland nog ff aan de sushi en dan is deze relaxdag ook weer voorbij.

Zondag 21 feb.
We gaan heerlijk dimsummen met Tim zijn zus&fam. Zij doen dit wekelijks en ik moet zeggen dat de Dimsumrestaurants in DenHaag hier wel wat van kunnen leren...
's Middags ging Tim golfen (is hier erg gebruikelijk, geloof dat er nergens ter wereld zoveel golfbanen t.a.v. inwoners zijn). en Ik heb Rangitoto island bezocht; dit eiland is 600jr geleden uit de zee omhoog gerezen en 1 van de 144 vulkanische eilanden hier, Het is er ook erg zwart. Niet echt mooi, wel indrukwekkend. Na 4u lopen is het tijd voor de ferry en de trein om vervolgens te verdwalen omdat ik niet eens een kaart (nodig) heb (gehad)... grrr... had al genoeg gelopen en voor de verandering blaren..

Maandag 22 feb.
We gaan naar Goat Island Marine Reserve; een prachtig beschermd gebied waar je kan snorkelen en waar we vele red snappers zagen, een grayfish en tig andere gekleurde vissen. Wauwiee!!!
Vervolgens laat Tim me zijn 'property' zien; hij heeft een stuk grond in deze omgeving met alvast een huisje met alleen een keuken, douche en toilet. Verder is er een terras gebouwd met BBQ (hoe kan het ook anders in NZ) en een lift naar het strand! Er staan verder tenten zodat er feestjes kunnen worden gehouden en zo'n 10-15p kunnen blijven overnachten. Ook wij blijven daar om na de BBQ en wat wijntjes gewoon de tent in te kunnen rollen. 's Nachts was het een oorverdovend lawaai van krekels en vogels; super!

Dinsdag 23 feb.
Na een ontbijtje in het dorp keren we terug naar Auckland want Tim heeft een vergadering. (hij werkt af en toe ook en je raad het nooit... hij is director van een Foodmagazine! en nee, geen baan aangeboden gekregen dus ik kom nog steeds terug :) Het is tijd om eens te shoppen en met het een en ander aan souveniertjes (en kilo's meer bagage) word ik weer opgepikt en is het tijd om uit eten te gaan met vrienden. Ik was nog zoooo van plan om mijn verdere trip te plannen, maar er is al gereserveerd en tja, sushi klinkt ook wel weer lekker.

Woensdag 24 feb.
Het is nu toch echt wel tijd om te gaan, maar waar haal ik een auto vandaan?? ik bel 5 rentacars op en eindelijk vind ik een auto tegen de hoofdprijs, maar ik kan hem gelijk ophalen (Toyota Aygo, leuk!). Waar ga ik heen? Planning was The Bay of Islands en daar heb je nu eenmaal een auto voor nodig + Maandag komt Sarah uit Wellington en gaan we naar de Coromandel, dus auto voor 7 dgn is nodig. Ik rij maar naar het Noorden en de afstanden zijn toch groot dus onderweg kijk ik eens op de kaart en als ik het beu ben blijf ik ergens hangen (Wangarei). Na een wandeling langs een grote waterval en mooie Kauribomen, een homemade pompoensoep (mjammie) is het tijd om te gaan slapen.

Donderdag 25 feb.
Ontbijtje met pompoensoep (had 1,5l gemaakt) en eieren (heb nu een auto dus kan eieren meenemen :) en op pad.
Hoe krijg ik het voor elkaar?? Het regent net als gisteravond en het regent hier normaal bijna NIET! De kustrit valt daardoor wat tegen... Als ik in Paihia aan kom stortregent het. Quess what? het heeft er 3 maanden niet geregend... Zij blij, ik niet. Er is een farmers Market met verse lokale producten dus ik verzamel wat producten voor een salade (balanstijd na al die dagen uit eten) en wijn uit de regio. In het hostel spring ik in de Spa om op te warmen, wijn te drinken en lees mijn boek (eten, bidden &beminnen) en peuzel mijn salade op. Ff laten komt Eva (NLer en ook 30) erbij om samen de wijn buit te maken...

Vrijdag 26 feb.
Twas gisteren wel erg gezellig met Eva, maar daardoor is er voor vandaag niets gepland en ik wou kayakken... Eva heeft echter een ander plan en voor ik het weet hebben we een overnightcruise geboekt die om 17h gaat starten! Allemaal erg spontaan en snel gegaan maar een zeer goede keuze! Tenx Eva!
Met 15p op een boot gaan we (plastic) eend schieten... 2 van de 3 raak :), vissen... 3 snappers in een half uur!, wijntjes drinken, nachtkayakken (ha dus toch) en ff zwemmen in het donker om vervolgens bij de open haard op te warmen....
heeerlijk...

Zaterdag 27 feb
We worden gewekt voor het ontbijt om daarna te gaan snorkelen! En niet zomaar snorkelen, nee we gaan zeeegels vangen om op te eten... Het kost wat techniek en ervaring, maar na 10 'duiken' heb ik er eindelijk een te pakken en de andere 3 volgen snel. Het is ook hier prachtig en de vissen hebben nog mooiere kleuren!
Tegen lunchtijd kayakken we naar een eilandje voor de lunch en te wandelen om vervolgens op de boot de zee-egels en de enige grOte gevangen red snapper (moet >27cm zijn) op te eten... Natuurlijk probeer ik het allemaal, maar nee zee-egels zijn geeeeen aanrader, bah!!
Terug in Paihia rijden (handig een auto) Eva en ik langs Waitangi waar het monument staat van NZ, om vervolgens naar Waimamaku te rijden. In Waimamaku ga ik couchsurfen op een boerderij, maar door een shortcut verdwaal ik en rij ik 1u en 50km extra en wel OP en Neer OP en Neer..!!!! voor ik Nitzan en zijn boerderij heb gevonden. Je zou het bijna niet kunnen voorstellen, want ik was slechts 100m van zijn huis vandaan. De huis/landnummers zijn echter (k)m van een dorp af gerekend en geen normaal optellende nummers!! Bellen lukte niet, want het was in de middle of nowhere... grrr... Maar mijn Toyota en de omgeving (erg 'windy') is ideaal om te scheuren dus ik heb me wel vermaakt..
Bij Nitzan gaan we op jacht naar possums die zich echter te goed hebben verstopt...

Zondag 28e
Het is tijd om naar Auckland te gaan, het zal nog 4-5u rijden zijn en onderweg moet er nog gewandeld worden (prachtige!!! Kauricoast; grote reuze bomen), het Kauri-museum moet bezocht worden en eh... de weg trg gevonden worden..
Er blijkt een tsunami-waarschuwing ivm de aardbeving in Chilli, maar het stelt niet zoveel voor hier.
Tegen 20u kom ik aan in Auckland waar ik in een hostel nabij het vliegtuig zit om eh... het vorige deel van dit dagboek te schrijven.

Maandag 1 maart
Om 10u pik ik Sarah op van het vliegveld en rijden we naar de Coromandel; een ander mooi stuk NZ waar je mooi weer voor nodig hebt.
Onderweg pikken we nog 2 lifters op, die we daarna NOG een keer op kunnen pikken :)
Eerste bestemming: hot water beach. Dit is een magnifiek fenomeen: je graaft een gat op het strand en dat loopt vervolgens vol met HEET water. Met wat zeewater is het aangenaam, dus we hopen op golven en anders slepen we met een plastic tas koud water aan... We verbranden enigzins door water EN zon, maar het was leuk! Na het strand rijden we naar Hahei waar we gaan couchsurfen in een mooi huisje met uitzicht, onwijs veel insecten (en eh een kakkerlak op mijn bed, neeeeee!!!) en vogels. Als Kym (CSer) even later ook thuiskomt is het een gezellige boel.

Dinsdag 2 maart
Het is tijd voor Cathedral Cove; mooie rotsen en stenen als natuurverschijnsels op het strand van Hahei. We krijgen het voor elkaar om er uuuuren door te brengen totdat we weer langs Kym gaan voor een wijntje en doorrijden naar Whitianga. Dit dorp leek wat groter en we willen op stap..
Op stap gaan stelde niet zoveel voor hier, maar heel toevallig is Kym hier ook deze avond en zitten we vervolgens met een grote groep mensen op een terras te kletsen. Als het cafe sluit druipen ook wij af voor een korte nacht in het hostel.

Woensdag 3 maart
Om 14u vliegen zowel Sarah als ik uit Auckland weg en het is 3-4u rijden, dus hop, 8u in de auto. Na een half uur wil ik toch echt wel weten waar mijn camera is... Potverdrie!! het laatste moment dat ik een foto maakte was in het cafe!!!, we maken rechtsomkeert, bellen het cafe (ggh) en zijn een uur laten terug bij af.. Maarrr het is tijd voor een vreugdesprong, want mijn camera ligt nog altijd BUITEN op het terras... ONDER een afdakje en is dus droog ondanks de stortbuien van vannacht. Je wilt niet weten hoe blij ik was!!! al die foto's... mijn mooie nieuwe camera...

We nemen een kortere weg terug naar het vliegveld, leveren de auto in en nemen helaaaaasss afscheid van elkaar om mooi op tijd in te checken..
wiiiiieeeeeeeeeeeee Dit WAS NZ... en AUS, here I come!! sniffff....


TOT SLOT.
Om NZ in een paar zinnen Samen te vatten..:
Ik heb hier in 2 maanden ONWIJS veel gedaan, ONWIJS veel gezien en ONWIJS veel beleefd, het voelde echter niet helemaal als vakantie, maar als reizen... Ik had er niets van willen missen (ok, regen), maar raad iedereen aan NOG MEER tijd te nemen voor dit prachtige land! En nee, het Zuidereiland is NIET Mooier dan het Noordereiland, beiden verdienen de tijd en aandacht... NZ, EEN PRACHTIG LAND MET WONDERMOOIE NATUURVERSCHIJNSELEN.

"Weather & Water are better creatures of art then human beings are"

en wel... een kort verhaal is niet gelukt! :) :)

Op naar de Aus-verhalen, maar dat wordt weer ff wachten... ik zit nu iig in Perth, alweer en nog steeds... maar ga binnen 40u weg hier...althans dat hoop ik! :)






  • 13 Maart 2010 - 14:08

    Rienke:

    He zussie weer een geweldig verhaal en weer veel herkenbare plaatsen heel veel plezier en net zulke mooie verhalen uit Austalie groetjes ook een dikke kus van je nichtje en neefje

  • 13 Maart 2010 - 18:38

    Roger F:

    Zo wat een geheugen zeg . Top verhalen weer en toch geen dagen overgeslagen ha ha. Nu AUS maar dan!! 4000 km fietsen ?? We lezen het snel hoop ik. Gr en liefs

  • 14 Maart 2010 - 08:15

    Ineke Pufzuster:

    Heee, hillie!!
    We duiken vandaag de zee in als beroep, dus niet als persoon, ing als dokters ass. en ik als zuster!
    Ik lees je mooie verhalen elke keer weer en vraag me dan weer af, ga jij wel wennen als je straks weer terug komt in de werkelijkheid van je werk en nederland?
    Ik kan me voorstellen van niet, maar jij kunt alles, dus ook weer wel.
    Ik mis je wel, maar binnenkort klessen we weer bij, time flies!
    xxxx CU soon, be safe!
    Ineke

  • 14 Maart 2010 - 11:33

    Erika:

    Hey hilgien,

    Wat een verhalen!! Super ook veel wijntjes gedronken zo te lezen....haha nou ja het moet ook gezellig blijven he ;)

    Veel plezier!

  • 14 Maart 2010 - 17:10

    Ymkje:

    Leuk hoor! En wij hier maar in de sneeuw en regen...
    Volgende keer ga ik mee :-)
    Veel plezier in Australie!
    Groetjes!
    Ymkje

  • 14 Maart 2010 - 17:46

    Yvonne:

    Hey girl!

    Krijg er helemaal energie van als ik je verhalen lees, thx! Veel beleefd en gezien en gedaan allemaal check's in the box ;-)
    Nu Australie ...we zien je nog wel terug toch? Nou neem het er nog lekker van want hier is het nog steeds niet echt lente hoewel de voorspellingen wel die kant op gaan ..but slow! xx Yvon

  • 14 Maart 2010 - 20:00

    Hilleen:

    Hey Hilgien,
    Wat weer een mooi verhaal het klinkt\leest allemaal super!
    Groetjes Hilleen

  • 15 Maart 2010 - 04:16

    Hilgien:

    Aus!

    Ik zit alweer bijna 2 weken in AUS. Ook hier is het fantastisch. verhalen EN FOTOS!!! volgen. heb al usb vol met foto's en wsch al ruimte op de site. Dinsdag of woensdag ofzo zal ik jullie visueel op de hoogte stellen van alle natuurwonderen hier.

    Ik eh... leef met jullie mee? nou ja, na regen komt zonneschijn en de 38'C hier is ook niet alles :) Darwin is tropisch... nog 5 wkn ofzo en dan zit ik daar... eerst potje duiken en snorkelen...

    Doegie en sterkte met het weer en werk enzo! :)

  • 16 Maart 2010 - 09:31

    Iris Baas:

    Hoi Hilgien, we waren hier al bang dat je in NZ zou blijven. Ik begrijp dat je in ieder geval terug komt om uit te rusten! We gaan nu natuurlijk aan de slag om het hier voor jou ook spannend te maken. Groetjes!

  • 16 Maart 2010 - 16:18

    Margreet & Leonie:

    Hoi Hilgien,
    Als de berekening van het tijdsverschil klopt ben jij een kwartiertje geleden jarig geworden. Van harte proficiat!!!! Gezien al je avonturen zal het vast geen saaie dag worden. Geniet van deze bijzondere dag en heel veel plezier.
    Groetjes van Leonie en Margreet

  • 16 Maart 2010 - 16:41

    Rian:

    Hiii Hilgien!!

    JE BENT JARIG NU, dus: GEFELICITEERD!!!!!!

    Ik weet niet wanneer je het leest, maar veel plezier :) .

    Xxxxxxxxxxxxxxx

  • 16 Maart 2010 - 18:43

    Isra:

    Hoi Hilgien,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

    Veel plezier en uitdagingen in je verdere reis!

  • 16 Maart 2010 - 18:58

    Anke:

    Hoi Hilgien,

    Jij vermaakt je prima lees ik wel! En ook nog jarig! Maak er een leuke dag van zou ik zeggen. Misschien nog een leuk nieuwtje: Petra is vorige week bevallen van haar tweede zoon, Maarten.

    Groetjes Anke

  • 17 Maart 2010 - 08:35

    Iris:

    Hai Hilgien! Happy Birthday! Heb je al taart en champagne op? Geniet nog lekker van Australie!

  • 17 Maart 2010 - 10:52

    Jarige Job:

    ha tenx allemaal!voel ik me toch nog jrg.. zat een paar uur vast in de dessert (liften niet handighier!!) en geen bereik met de telefoon dus geen goedestart vandaag, maar morgen g ik snorklen tussen de mantra rays, haaien, schildpddn en dolfijnen en datbombadeer ik maar tot MIJN Dag! :) gisteren wel om 12u iig met goed gezeldschap mijn verjrdag ingeluid... en over zon niets te klagen (38'C is eh... minder prettig)....

    groetjes vanuit Shark Bay, Western Australia!

  • 17 Maart 2010 - 12:32

    Elza:

    GEFELICITEERD!!!!
    Ik hoop dat je een leuke verjaardag heb gehad! ik vier hem nu hier!!
    liefs en kussen, Elz.

  • 17 Maart 2010 - 12:38

    Peri:

    Hee Hil!!

    Het is bij jou al half tien 's avonds geweest, maar ik wil je nog van harte feliciteren met je verjaardag!!!

    Heb je er een leuke dag van gemaakt? Als je voor vanavond nog een feestje hebt gepland in elk geval nog veel plezier!

    Veel liefs,

    Peri

  • 17 Maart 2010 - 14:49

    Hilleen:

    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ik hoop dat je een leuke dag heb gehad.
    Groetjes Hilleen(en Jappie&Jelle natuurlijk)

  • 17 Maart 2010 - 15:11

    Kitemaarten:

    He hilgien,
    net iets te laat geloof ik, maar desondanks: van harte gefeli!!!!
    Mooi verhalen allemaal hoor! houd ons op de hoogte!!
    groetjes,
    maarten

  • 17 Maart 2010 - 16:55

    Rienke:

    GEFELICITEERD een fijne verjaardag, is zeker al voorbij. Vieren we t in Nederland over. Groet'n oet Zeijen

  • 17 Maart 2010 - 18:05

    Yvonne:

    Hey girl!
    Happy birthday to you, hip hip hurray!!
    vast een fantastische dag gehad ;-)

    X Yvon

  • 17 Maart 2010 - 19:08

    Erika:

    Hey wereld reiziger!!:)

    Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag!!

    Oh ja en drink er eentje, tweetje op he?!

    Hopelijk heb je een fijne verjaardag.

    Groetjes Erika

  • 17 Maart 2010 - 21:50

    Jannie:

    He Hilgien
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!
    Groetjes Jannie

  • 17 Maart 2010 - 21:52

    Jannie:

    He Hilgien
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Groetjes

  • 17 Maart 2010 - 22:47

    Marja Wendt:

    wausie, bovenstaand verhaal geweldig!
    ik wil ook naar nieuw zeeland en wijn drinken en in het donker zwemmen en lol maken en en en,
    HEERLIJKE VERHALEN, je schrijft leuk!
    x marja

  • 17 Maart 2010 - 22:52

    Ingrid:

    Hoi Hilgien,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag daar aan de andere kant van de wereld! Ik lees met veel plezier je verhalen, geweldig. Ien en ik zijn afgelopen zondag de zee in geweest en weer schitterende foto's gemaakt. Het was weer hilarisch!!!

    Liee groet, Ing.

  • 19 Maart 2010 - 19:06

    Cissy:

    Heey Hilgien!
    Haha nee 'n kort verhaal is idd niet gelukt ;) Trouwens nog van harte met je verjaardag!! Heb je 't goed en gezellig gevierd??
    Kus uit 't gelukkig iets warmer wordende NL!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilgien

Hai allemaal, Dit is mijn reisdagboek "Mango's, de oplossing voor het 30-ers dilemma!" Voor 4 maanden houd ik een sabbatical in Nieuw Zeeland en Australie. Met kerst vlieg ik weg en na koninginnedag kom ik -als het goed is- weer terug. Als het even meezit hou ik jullie tussendoor via deze site op de hoogte :)

Actief sinds 17 Okt. 2009
Verslag gelezen: 633
Totaal aantal bezoekers 206749

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2017 - 21 Oktober 2017

All inclusive

12 April 2017 - 17 April 2017

Paasweekend Kopenhagen

03 December 2016 - 25 November 2016

Canarie vakantie

06 Mei 2016 - 03 Juni 2016

Marokko

11 Maart 2016 - 20 Maart 2016

Het is weer tijd - Val Tho

24 November 2015 - 01 December 2015

Zon, zee strand en vergrijzing

24 November 2015 - 01 December 2015

Zon, zee strand en vergrijzing

23 Oktober 2014 - 16 April 2015

Een reis binnen de woonplaats...

06 Maart 2015 - 15 Maart 2015

Op wintersport naar Tignes

06 November 2014 - 27 November 2014

Afrika, maar dan net weer anders

12 December 2013 - 13 Januari 2014

!!! Overwinteren bij de evenaar !!!

27 Augustus 2012 - 02 September 2012

Tomatofest: Grootste FOOD FIGHT wereldwijd!

10 Augustus 2012 - 27 Augustus 2012

Stiekum toch Europa!

16 Juli 2012 - 21 Juli 2012

4dgse NMGN

23 Maart 2012 - 01 April 2012

Skiën maar dan met CSers...

02 Maart 2012 - 05 Maart 2012

Nog kouder, nog oosterlijker...

23 Januari 2012 - 31 Januari 2012

Polen verkennen

27 September 2011 - 14 Oktober 2011

Jordanie

25 September 2011 - 27 September 2011

weekendje Istanbul

05 Januari 2010 - 03 Mei 2010

Kiwi's of mango's?

03 Maart 2010 - 02 Mei 2010

Westkust Australië bezoeken

27 December 2009 - 06 Januari 2010

Oud& nieuw in Sydney

26 December 2009 - 26 December 2009

Kerst

Landen bezocht: