Laatste stukje Zuidereiland en dan naar boven... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Hilgien Ruinemans - WaarBenJij.nu Laatste stukje Zuidereiland en dan naar boven... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Hilgien Ruinemans - WaarBenJij.nu

Laatste stukje Zuidereiland en dan naar boven...

Door: Hilgien

Blijf op de hoogte en volg Hilgien

01 Maart 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Ik weet het... ja sorry... we zijn alweer 4 wkn verder en bijna geen teken van leven! Enige teken van leven (sms) blijkt geregeld niet aan te komen, schiet dus ook niet op. Tis bedtijd (0u), maar ik ga een poging wagen met jullie bij te praten... zover dat lukt zonder mijn foto's als visuele ondersteuning voor zowel mezelf als jullie. Agenda erbij dan maar... (foto's vanaf Perth??? sorry!)

Din-Don 2/3/4 Feb
Ik ben begonnen aan de Great Walk: de Kepler track met di 17km op het program; het weer is prachtig! Ik heb mijn eten geregeld (zakjes gevriesdroogd voedsel, brood, kaas en chocola) en met mijn 3dgse rugtas (3-4kg?) kan ik op pad. Deze tocht is geweldig!!! Het is hier prachtige natuur, en we lopen vrij hoog, dus het is of je op de toppen van de wereld ipv de bergen loopt!! Loes zelfs jij kan trots op me zijn; ik ben het lichtst bepakt van iedereen!!! kan je je dat voorstellen? :)
Woensdag 14,5 km te gaan met een brandende zon op mijn bol. Ik loop met een Israelier die me gisteren van het pad heeft geplukt. Gelukkig houdt hij ook van fotos schieten, dus we maken leuke springfoto's (ja ja springen lukt nog steeds ondanks de kilometers... anderen kijken me raar aan, maar die zie ik toch nooit weer terug).
Donderdag nog ff 35km erachteraan, tuurlijk, doen we nog ff... Ik denk de laatste hut namelijk wel te skippen en dus bikkelen! (je moet toch op de tijd letten als je maar 8wkn hebt in NZ :). Er zijn er een paar die ook de track afmaken tot het einde, echter de meesten skippen de laatste 10km. Ik wil perse de tocht 100% doen ipv deels spijbelen, dus loop wel door.., met welgeteld 1 ander. De ander is echter nog gestoorder want die loopt potverdrie met 18kg bagage op zijn rug!!! Ik besluit te socializen met deze gek en samen slepen we ons door de laatste km heen. Bij het eindpunt zijn we nog steeds 5km vh dorp vandaan, maar liften blijft altijd weer de juiste oplossing :)
Nog ff een interessant detail; ik liep de Kepler in 3 dagen, advies is 3-5 dagen, maar het record staat op 4u38min !!!!!! ik kan het me nog steeds niet voorstellen..
Loes&Ing, waar waren jullie??? tegen wie moest ik nu toch steeds klagen over al die km's die ik blijkbaar toch weer vrijwillig doe???

Vrijdag 5 feb; Milford Sound
Ik heb nog 1 dag in Zuid en dan ga ik weer vliegen en De Milford Sound kan niet geskipt worden, dusss... Om 6u45 staat er een busje voor het hostel om een dagje te gaan kayakken in Milford Sound (je denkt toch niet dat ik nog een stap ga lopen???). We krijgen wat touristische info op de heen &terug reis en in Milford gaan we in 2p kayaks tussen de immense watervallen door peddelen. De watervallen lijken niet eens zo groot, maar zijn rustig >100m... Kan je nagaan wat voor lawaai dat maakt als je er een nadert.. Ik vermaak me met Heidi, een Zwitserse die ook lekker vh leven geniet. Aan het eind maak ik nog ff een opmerking over een 'game', waarmee ik eigenlijk 'match/race' bedoelde en zo kwam Heidi op het idee een watergevecht te houden, terwijl ik zsm naar de kant wilde kayakken... De ervaring leerde dat dit goed te combineren was! Met een flink watergevecht kwamen we toch nog aan de kant & zijn we dan ook nog maar ff gaan zwemmen in het ijskoude water.
Einde vd dag terug in Te Anau -nog heerlijk nagenietend- ben ik met Heidi mee geweest naar de bios. Daar draaiden ze een film dmv heli's gemaakt over DE Sounds (zijn eigenlijk Fjorden, maar jullie weten het verschil wsch ook niet :). Ik hou niet van informatieve programma's en natuurfilms, maar dit was gewoon echt indrukwekkend!!!! een aanrader!

Zaterdag 6 feb
Ik word wakker in een campervan; weer eens wat anders. Caroline, de belg bood nl aan om in haar campervan te couchsurfen; ze is immers ook een CSer. Nou dat leek me wel gezellig! Bleek ook erg praktisch want ook nu weer is er een groot toeval (wie gelooft er nog in toeval??).. Ik moet namelijk rond 9u45 in Queenstown zijn om een vlucht (10u50) te nemen naar Wellington, terwijl ZIJ haar beste vriend om 9u45 moet oppikken van het zelfde vliegveld!! Dus in alle vroegte (7u30) lift ik weer met haar mee en kletsen we nog ff bij over haar nwe baan tot we in Qtown afscheid nemen. Dag Caroline, dag Zuidereiland, daaaaaahaaag!

  • 28 Februari 2010 - 11:33

    Ymkje:

    Yo Hillie! Leuk weer wat van je te horen. Ben JALOERS!!!! Wil ook lekker wandelen en bikkelen in de mooie natuur! Volgende keer wil ik mee :-)
    Maar eh, het is NL 28 februari, bij jou is het kennelijk 6 februari... Wist niet dat er zoveel tijdsverschil was ;-)
    Groetjes,
    Ymkje

  • 28 Februari 2010 - 12:55

    Hilgien Ruinemans:

    haha Ymkje, ff verder scrollen, ben nu al op 17 feb, tijd gaat hier veeeeel sneller dan in NL!!! :)

  • 28 Februari 2010 - 12:56

    Hilgien Ruinemans:

    sterker nog, het is hier al 1 maart :)

  • 01 Maart 2010 - 05:17

    Roger F:

    Hoi Hilgien,ik mis nog wel een stukje in de tijd,maar ja je maakt ook zo veel mee dan raak je vanzelf de tijd kwijt ha ha.
    super al die verhalen,ik ben stinkend jaloers op jou!!OP voor je avontuur in AUS!!
    Hier alles onder controle,alles sneeuw en ijsvrij en lkkr aan het werk. Gr X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilgien

Hai allemaal, Dit is mijn reisdagboek "Mango's, de oplossing voor het 30-ers dilemma!" Voor 4 maanden houd ik een sabbatical in Nieuw Zeeland en Australie. Met kerst vlieg ik weg en na koninginnedag kom ik -als het goed is- weer terug. Als het even meezit hou ik jullie tussendoor via deze site op de hoogte :)

Actief sinds 17 Okt. 2009
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 206749

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2017 - 21 Oktober 2017

All inclusive

12 April 2017 - 17 April 2017

Paasweekend Kopenhagen

03 December 2016 - 25 November 2016

Canarie vakantie

06 Mei 2016 - 03 Juni 2016

Marokko

11 Maart 2016 - 20 Maart 2016

Het is weer tijd - Val Tho

24 November 2015 - 01 December 2015

Zon, zee strand en vergrijzing

24 November 2015 - 01 December 2015

Zon, zee strand en vergrijzing

23 Oktober 2014 - 16 April 2015

Een reis binnen de woonplaats...

06 Maart 2015 - 15 Maart 2015

Op wintersport naar Tignes

06 November 2014 - 27 November 2014

Afrika, maar dan net weer anders

12 December 2013 - 13 Januari 2014

!!! Overwinteren bij de evenaar !!!

27 Augustus 2012 - 02 September 2012

Tomatofest: Grootste FOOD FIGHT wereldwijd!

10 Augustus 2012 - 27 Augustus 2012

Stiekum toch Europa!

16 Juli 2012 - 21 Juli 2012

4dgse NMGN

23 Maart 2012 - 01 April 2012

Skiën maar dan met CSers...

02 Maart 2012 - 05 Maart 2012

Nog kouder, nog oosterlijker...

23 Januari 2012 - 31 Januari 2012

Polen verkennen

27 September 2011 - 14 Oktober 2011

Jordanie

25 September 2011 - 27 September 2011

weekendje Istanbul

05 Januari 2010 - 03 Mei 2010

Kiwi's of mango's?

03 Maart 2010 - 02 Mei 2010

Westkust Australië bezoeken

27 December 2009 - 06 Januari 2010

Oud& nieuw in Sydney

26 December 2009 - 26 December 2009

Kerst

Landen bezocht: