werk werk werk en werk :) - Reisverslag uit Carnarvon, Australië van Hilgien Ruinemans - WaarBenJij.nu werk werk werk en werk :) - Reisverslag uit Carnarvon, Australië van Hilgien Ruinemans - WaarBenJij.nu

werk werk werk en werk :)

Door: Hilgien

Blijf op de hoogte en volg Hilgien

01 April 2010 | Australië, Carnarvon

Zondag 21 - Donderdag 24 maart
Ik mag met dolfijnen werken!! Zondag ben ik om 7u30 in MM en kijk ik mee met de anderen wat ze doen, worden alle papieren en shirt geregeld en zie ik hoe de vrijwilligers/mijn collega's het water in gaan met naast hun de dolfijnen wachtend op de gelukkigen uit het publiek die een van de vissen mag voeren... Cool! Allison die mij eerder de vis liet voeren is nu mijn collega en aangezien we het goed samen kunnen vinden, blijven we nog iig 2 weken samen reizen en werken.

Elke werkdag (5x) is het van 7u30-12u vis klaar maken, klimaat en omgeving observeren, notities maken en MET de dolfijnen in het water staan! COOOOLLLLLL, ze glijden langs je als een kat, vragen om voedsel als een hond en zijn prachtdieren als dolfijnen zijn... Dit is superrrr! Alle dolfijnen hebben namen en elke keer voer je een andere, soms met haar jonkie ernaast en altijd samen met hun op MAX. 1 meter afstand!
In de middag is het strand; bakken, snorkelen, haaien, snovelnose rays en sting rays (stingvis?) spotten en gewoon relaxen... heerlijk! Voor het eerst heb ik gevoel van vakantie; natuurlijk was ik aan het reizen, maar best druk allemaal, nu ik werk voelt het als vakantie...!

Donderdag 25 maart
Tijd om te gaan, eerst werken en om 12u mag ik weer 2,5u wachten op een lift naar Carnarvon... grrr... een georganiseerde bus is mogelijk, maar laat in de middag met late aankomst...
In Carnarvon zit ik met Allison in het Porthotel waar zij een dag eerder aankwam en op zoek naar werk nog geen succes heeft geboekt...

Vrijdag 26 maart
Samen op jacht naar een bananenjob! zoek zoek zoek, nee nee en een jaaaa; een bio-dynamische organische bananenboer kan wel vrijwilligers (alweer?!) gebruiken en we besluiten dat te doen; het is tegen kost en inwoning en dan toch een kans op een bananenplantage te werken...

Zaterdag 27 - Donderdag 1 april
Allison en ik werken dagelijks gemiddeld 5uur op de boerderij; beetje onkruid wieden (ja geen gif spuiten betekent handmatig onkruid wieden...), bananen eten (2-5 per dag, oopssss), foto's maken en de stiekels van de kleren pulken...
Dinsdag is het bananenpluk dag en ondanks dat het een mannenjob is (bananenstronken zijn 25-40kg), mogen ook wij de bananen afhakken, verplaatsen, wassen en verpakken, de bomen omhakken en dus daadwerkelijk het hele bananenproces ondervinden; TOP! De bomen groeien in 10maanden tot 3m. hoogte en in 14mnd hebben ze volle trossen groene bananen die plukrijp zijn.
Oja, geen dodelijke redbackspiders en slangen gezien, alleen ratten die nestelen tussen de bananen (!) en teveel muggen en kakkerlakken, iiiieeeeeee....
Tussendoor besluiten we nog een ochtend van 7-12u betaald te werken; meloenen planten, maar dat... dat was geen succes! Tot vandaag (4e dag later) hebben we nog steeds spierpijn! elke meter een miniplantje poten in de volle zon en >40' C (het was 30'C in de schaduw) is echt geen pretje! Je valt er bijna bij neer, ondanks genoeg drinken is het hurken en opstaan niet zo simpel.. 1 ochtend was genoeg om te weten dat dit niet onze toekomstbaan is :) Oja, de andere 2 planters, 2 jongens van 26jr, hebben de volgende dag een poging gewaagd en kapten na 3u planten ook standtepee.

Vrijdag 2 april
Tijd om verder te gaan; Allison en ik hebben geplant, gewied, bananen gegeten en geplukt en nu samen op naar Coral Bay en Exmouth voor snorkelen en whalesharks!!!
dusssss wordt vervolgd... kan ff duren :)

eh..ja..eh...echt.. IK HEB FOTO'S!!!!
ZIE:
http://www.mijnalbum.nl/Album=MD3SSU8F

  • 01 April 2010 - 12:21

    Oom Jan Allex:

    Ik ben jaloers. Ik mag alleen de vogels in mijn tuin voeren.
    De Nederlandse naam voor stingray is stekelrog en gedenk Steve Irwin).

  • 03 April 2010 - 14:50

    Hilgien:

    Nog ff kort:
    Met mijn Australische Sim heb ik geregeld DAGEN geen bereik; igg van nood sms mijn NLse nummer... Beste is naar beide nrs smsen, komt er iig 1 aan...

    PS Vandaag met een schilpad gezwommen!! morgen op zoek naar Manta Rays; Reuze Roggen, alleen erg uitkijken met de haaien daar... :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilgien

Hai allemaal, Dit is mijn reisdagboek "Mango's, de oplossing voor het 30-ers dilemma!" Voor 4 maanden houd ik een sabbatical in Nieuw Zeeland en Australie. Met kerst vlieg ik weg en na koninginnedag kom ik -als het goed is- weer terug. Als het even meezit hou ik jullie tussendoor via deze site op de hoogte :)

Actief sinds 17 Okt. 2009
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 208511

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2017 - 21 Oktober 2017

All inclusive

12 April 2017 - 17 April 2017

Paasweekend Kopenhagen

03 December 2016 - 25 November 2016

Canarie vakantie

06 Mei 2016 - 03 Juni 2016

Marokko

11 Maart 2016 - 20 Maart 2016

Het is weer tijd - Val Tho

24 November 2015 - 01 December 2015

Zon, zee strand en vergrijzing

24 November 2015 - 01 December 2015

Zon, zee strand en vergrijzing

23 Oktober 2014 - 16 April 2015

Een reis binnen de woonplaats...

06 Maart 2015 - 15 Maart 2015

Op wintersport naar Tignes

06 November 2014 - 27 November 2014

Afrika, maar dan net weer anders

12 December 2013 - 13 Januari 2014

!!! Overwinteren bij de evenaar !!!

27 Augustus 2012 - 02 September 2012

Tomatofest: Grootste FOOD FIGHT wereldwijd!

10 Augustus 2012 - 27 Augustus 2012

Stiekum toch Europa!

16 Juli 2012 - 21 Juli 2012

4dgse NMGN

23 Maart 2012 - 01 April 2012

Skiën maar dan met CSers...

02 Maart 2012 - 05 Maart 2012

Nog kouder, nog oosterlijker...

23 Januari 2012 - 31 Januari 2012

Polen verkennen

27 September 2011 - 14 Oktober 2011

Jordanie

25 September 2011 - 27 September 2011

weekendje Istanbul

05 Januari 2010 - 03 Mei 2010

Kiwi's of mango's?

03 Maart 2010 - 02 Mei 2010

Westkust Australië bezoeken

27 December 2009 - 06 Januari 2010

Oud& nieuw in Sydney

26 December 2009 - 26 December 2009

Kerst

Landen bezocht: