Al een maand in Australie; UPDATE!!! - Reisverslag uit Carnarvon, Australië van Hilgien Ruinemans - WaarBenJij.nu Al een maand in Australie; UPDATE!!! - Reisverslag uit Carnarvon, Australië van Hilgien Ruinemans - WaarBenJij.nu

Al een maand in Australie; UPDATE!!!

Door: Hilgien

Blijf op de hoogte en volg Hilgien

02 April 2010 | Australië, Carnarvon

Al een maand in Australie; UPDATE!!! :)

-DEEL 1- !!!!
Dit keer toch een poging het wat (!!, niet teveel korter te houden, aangezien ik alweer bijna een maand achter loop. Druk druk druk, ook op vakantie! Maar natuurlijk weer vanalles meegemaakt. Laat ik bij het begin beginnen... (en dan zul je zien, is het einde zoek!

Woensdag 3 maart – Vrijdag 5 maart
Aangekomen in Perth kwam Matthew me van het vliegveld ophalen. Matthew is een couchsurfer die mijn couch vorig jaar besurfte en tot mijn komst in Perth was het plan samen naar het Noorden te reizen naar Ningaloo Rif.. maar je raadt het al; plans changed... Matthew bleek helemaal niet de tijd te hebben en hij bleek ook een beetje anders te zijn dan ik in NL had gedacht. Anyway, komt dus goed uit dat hij niet mee naar boven ging reizen, maar voor mij betekent dat ook weer; hoe, wanneer en waarheen staat weer (teveel) open. Ik bleef iig tot vrijdag in en rondom Perth en daar aan het sightseeing en poging tot acclimatisatie (hmpff) met temperaturen rond de 30’C...
Vrijdags ben ik skatend (jihaaa) naar het naarbijgelegen stadje Fremantle gegaan, wat best tegen viel met gehuurde skates, hoge temperaturen en niet overal glad asfalt. Maarrrr onderweg langs de Swanriver zocht ik af en toe verfrissing tussen de kwallen (iiiiieeee, maar wel erg mooie kwallen; ja klinkt vreemd .

Zaterdag 6 maart – Donderdag 11 maart
Matthew heeft wel tijd om een aantal dagen naar het zuiden te gaan (zuidwest australie) en iedereen adviseert me zeker naar dit allom bekende gebied te gaan, so I did... We bezoeken alle bekende plaatsen; Mandurah, Yallingup, Margaret River, Walpole, Denmark etc. We slapen in de auto aan het strand of op een camping, starten de dag met een heerlijke duik in de zee, brunchen wat aan het strand of in een park en zien kangaroos, pelikanen, bossen en een prachtige kustlijn. Verder doen we wat winetastings en probeer ik een fruitpickingjob te krijgen (wil al meer dan 10jr druiven plukken in Frankrijk), maar ondanks het hoog seizoen geen success...
Dinsdag moet Matthew in 5u terug jakkeren naar Perth en eigenlijk ben Matthew wel een beetje beu, maar het zuiden nog niet, dus tja ik blijf hier! Ik lift even terug naar de 'highlight'volgens de Lonely Planet: Tree Top Walk en vervolgens door naar Albany. Vreemd, het ene moment ben ik in Denmark en het volgende in Albany.. de afstanden zijn hier groot, maar zoooo groot?
In de backpackers ontmoet ik een gezellig Zwitsers stel en samen beklimmen we Mount Bluff (1070m en weer >28'C, pfff), bezoeken wat natuurwonders en BBQen in het hostel; super!

Donderdag 11 - Vrijdag 12 maart
Ik ben al te lang in het Zuiden want ik zou toch vanaf Perth omhoog reizen? Ik besluit dat het vandaag tijd is te gaan, dus doe een poging vanaf Albany tegen 16u45 (moest wat zaken regelen; sofinummer, bankrekening, postpakket versturen, etc etc) naar Perth te liften met wellicht een overnachting onderweg. Binnen no time ben ik op pad en om 18u sta ik iig 100km verder. Echter 45min later nog steeds... tot Mulenga me redt voor het donker wordt(shit! 19u is het al donker!!). Mulenga blijkt een huisarts te zijn en op weg naar Perth, we kletsen er een eind op weg en ik besluit níet onderweg te overnachten (stadje blijkt dorp en in the middle of nowhere, wellicht geen hotel ofzo...) maar tot Perth mee te gaan. Uiteindelijk blijkt hij in een stadje vóór Perth te verblijven en als alle ho(s)tels in de omgeving vol zijn, zit er niets anders op dan in te gaan op zijn aanbod bij zijn vriend te blijven overnachten.... Ik vertrouw het wel, dus prima, bovendien waren we nog lang niet uitgekletst! Sterker nog.. ik blijf daar nog een dag langer hangen! Het is wknd, dus er is een Barbie (BBQ) en ik ben uitgenodigd. eh.. voel ik me daar ff blank tussen -uiteindelijk- 8 Afrikanen (diverse windstreken)!

Zaterdag 13 en zondag 14 maart
Het is nu ECHT tijd om verder te gaan, het liften ging boven wens, dus ik doe weer een poging. Hmmm... na 3u treinen naar goede liftspots tot het trein eindpunt, keer ik met onverrichte zaken terug naar Perth...
Laat ik een kaart kopen zodat ik weet WAAR ik heen ga en WELKE snelweg ik WEL moet hebben!!!
Zondag nieuwe poging, zeer weinig bussen, dus taxi de stad uit en na behoorlijk wat gedoe kom ik toch terecht in Cervantes waar de Pinnacles zijn. Deze Pinnacles zijn bizar!!!; limestones die in een groot kaal zandgebied overal omhoog steken.. (jaahaaaa fotos zijn handig...).
Super! Ben blij hier ff langs te gaan, want dit is een bizar natuurverschijnsel. Verder liftend kom ik uiteindelijk tegen 20u in Geraldton aan (600km van Perth), waar ik gelukkig door mijn laatste lift het hotel in kom, want eigenlijk accepteren ze geen mensen na 18u! ja halloooo, vol, vol en niet na 18u kan je toch niet verkopen?

Maandag 15 maart-Woensdag 17 maart
Met een snorkel, flippers en onderwatercamera meer bepakking ga ik verder naar Kalbarri; een kustplaats met een mooie gorge (8km wandelen, wat inhoud 3u klauteren, fotos shooten en zweten met 35'C, gelukkig was het geen 50'C wat het wel in de zomer kan zijn!!).
Beetje snorkelen, beetje couchsurfer ontmoeten en lang tafelen en borrelen en het is weer tijd om te gaan...

Woensdag 17 maart
Jarig! dan moet je eigenlijk iets leuks doen dus erg foute keuze om me liftend te gaan verplaatsen; ik kan namelijk 1u wachten op de eerste lift en 1,5u op de tweede...! Zat al te denken aan een bordje: "Please STOP, it's my Birthday!"
neeeeeeee, het is hier de dessert, het is warm, saai en eh erg weinig verkeer... Vanaf nu bussen regelen?? Mis ik mogelijk wel wat highlights...

Laatste lift is een Frans koppel en met hun ga ik langs de Stromatolites en shellbeach. De stromatolites zijn de oudste levende fossielen die er bestaan (geloof ik) en het strand bestaat uit -guess- miljarden kleine witte schelpjes... Wederom bizar natuurverschijnsel en de highlight van de dag! Aangekomen in het kustplaatstje Den Ham maak ik iig een feestmaaltijd voor mezelf; sweet potato, pompoen & andere groente uit de oven -again- ; yeah!

Donderdag 18 maart
Relaxdag; snorkelen, strand en mijn eerste haai en schildpad spotten terwijl ik snorkel! Wauwie!!!

Vrijdag 19 maart
Op naar Monkey Mia (=MM), wereldbekend vanwege de dolfijnen die tot het strand komen vanwege de rituele feeding in de ochtend. Ik word uitgekozen door Allison, één vd vrijwilligers. Ik mag een dolfijn voeren! SUPERRRRR.
Na dit toppunt ga ik mee op een bootcruise om Dugongs (zeekoeien?) en meer dolfijnen te spotten, weer een mooie trip op het water.
Het is hier op en in het water mooi, maar verder weinig te doen, dus ik ga verder naar Carnarvon; bananengebied!!, in de hoop werk te krijgen..
OH NEEEEEEEE!!!!! Ik had geen bereik met mijn mobiel TOT ik in Carnarvon aankom (300km) en wat blijkt; ik heb een voicemail met het volgende: "Ik heb je mail ontvangen, als je als vrijwilliger mee wil helpen met de dolfijnen, ben je van harte welkom".
Wat nu??? TOPjob... 300km TERUG...

Zaterdag 20 maart
Het Porthotel waar ik verblijf en die bemiddeld in seizoensjobs vertelt: geen job, het is net een tussenseizoen.. rest van het jaar is er genoeg te doen. Ik ga langs plantages want ik wil dolgraag in de bananen werken, maar nietsss... Behalve geen werk is er in Carnarvon ook niets te beleven. TerugLIFTEN naar MM of het weekend afwachten..??
Tegen 16u besluit ik na wat telefoontjes toch terug te liften en tot mijn geluk loopt alles naar wens en ben ik om 20u in DenHam (dorp voor MM)... nu nog zorgen dat ik zondag om 7u30 in MM (25km verder) ben, maar ook dat blijkt even later geregeld.


btw, je zou het bijna nie geloven maar ik heb foto's van Aus online!

http://www.mijnalbum.nl/Album=MD3SSU8F

  • 01 April 2010 - 19:10

    Ina:

    hoi hilgien, ben benieuwd naar de foto's maar kan het niet openen
    groetjes ina

  • 01 April 2010 - 20:45

    Rianne:

    Hoihoi! Nog steeds fantastisch! Xx

  • 03 April 2010 - 14:21

    Hilgien:

    Net de link copy/paste uitgetest, zou moeten werken...

  • 03 April 2010 - 17:11

    Ina:

    hoi, de foto,s zijn prachtig
    nu wel gelukt, groetjes Jantienus/ Ina

  • 04 April 2010 - 08:50

    Wim:

    Hele mooie foto's :-)
    zou ook graag daar zijn nu, hier regent het alleen maar...

  • 04 April 2010 - 11:24

    Yvonne:

    Hey banana girl.Erg leuk wat beelden erbij te zien ;)
    Awsome!

  • 05 April 2010 - 17:33

    Janet-vcp:

    Nou Hilgien je verhalen gelezen de energie spat eraf en nu de fotoos erbij. Je ziet er verrassend ontspannen uit. Hartstikke leuk. Geniet van het laatste stukje, ik kan de verhalen niet afwachten.
    daar toch wat anders dan Koudekerke, Dongen of Melissant

  • 12 April 2010 - 10:14

    Hilleen:

    Hoi Hilgien,
    Prachtige foto's!
    Groetjes Hilleen

  • 12 April 2010 - 10:14

    Hilleen:

    Hoi Hilgien,
    Prachtige foto's!
    Groetjes Hilleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilgien

Hai allemaal, Dit is mijn reisdagboek "Mango's, de oplossing voor het 30-ers dilemma!" Voor 4 maanden houd ik een sabbatical in Nieuw Zeeland en Australie. Met kerst vlieg ik weg en na koninginnedag kom ik -als het goed is- weer terug. Als het even meezit hou ik jullie tussendoor via deze site op de hoogte :)

Actief sinds 17 Okt. 2009
Verslag gelezen: 517
Totaal aantal bezoekers 206297

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2017 - 21 Oktober 2017

All inclusive

12 April 2017 - 17 April 2017

Paasweekend Kopenhagen

03 December 2016 - 25 November 2016

Canarie vakantie

06 Mei 2016 - 03 Juni 2016

Marokko

11 Maart 2016 - 20 Maart 2016

Het is weer tijd - Val Tho

24 November 2015 - 01 December 2015

Zon, zee strand en vergrijzing

24 November 2015 - 01 December 2015

Zon, zee strand en vergrijzing

23 Oktober 2014 - 16 April 2015

Een reis binnen de woonplaats...

06 Maart 2015 - 15 Maart 2015

Op wintersport naar Tignes

06 November 2014 - 27 November 2014

Afrika, maar dan net weer anders

12 December 2013 - 13 Januari 2014

!!! Overwinteren bij de evenaar !!!

27 Augustus 2012 - 02 September 2012

Tomatofest: Grootste FOOD FIGHT wereldwijd!

10 Augustus 2012 - 27 Augustus 2012

Stiekum toch Europa!

16 Juli 2012 - 21 Juli 2012

4dgse NMGN

23 Maart 2012 - 01 April 2012

Skiën maar dan met CSers...

02 Maart 2012 - 05 Maart 2012

Nog kouder, nog oosterlijker...

23 Januari 2012 - 31 Januari 2012

Polen verkennen

27 September 2011 - 14 Oktober 2011

Jordanie

25 September 2011 - 27 September 2011

weekendje Istanbul

05 Januari 2010 - 03 Mei 2010

Kiwi's of mango's?

03 Maart 2010 - 02 Mei 2010

Westkust Australië bezoeken

27 December 2009 - 06 Januari 2010

Oud& nieuw in Sydney

26 December 2009 - 26 December 2009

Kerst

Landen bezocht: