Valencia: zon, strand, zee en CAC - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Hilgien Ruinemans - WaarBenJij.nu Valencia: zon, strand, zee en CAC - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Hilgien Ruinemans - WaarBenJij.nu

Valencia: zon, strand, zee en CAC

Blijf op de hoogte en volg Hilgien

31 Augustus 2012 | Spanje, Valencia

Donderdag 30 augustus

Na de intensieve dag van gisteren is het vandaag een relax dagje. We zijn in Spanje en we moeten hoog nodig aan het strand gaan liggen en bakken. Na weer een overheerlijk ontbijt met verse broodjes, fruit en koffie is het dus tijd voor bikini’s, zwembroek en badlakens.

Lekker bakken, het is erg warm, namelijk rond de 30 ‘C. Ook het zeewater is niet bepaald verkoelend, dus prima vertoeven hier. Met goede boeken, stokbroodjes tomaat (om het af te leren) en een geregelde zeeduik bakken we ons bruin. In de loop van de middag verlaat ik Sanne, Bertil en Bianca om Auke van het vliegveld te halen: ook hij ziet Valencia wel zitten voor een lang weekend. We toeren gelijk even door de oude stad (hadden we natuurlijk nog niets van gezien) om bij het appartement bij elkaar te komen, te kletsen / deels kennis te maken en het grote appartement te herindelen; 3 slaapkamers, 2 badkamers, de megawoonkamer en een keuken… poeh… lastig hoor met 5 personen… De keuken wordt vandaag iig aan de dames toebedeeld, maar morgen mogen de mannen hun slag slaan! ;)

De avondmaaltijd is wederom veel beter dan het restaurant om de hoek en de drank smaakt nog beter… De muziekinstrumenten uit Albanië en de marmot van Bianca (voor toelichting: vraag Bianca :) komen dan ook maar tevoorschijn en de avond kan niet meer stuk. De instrumenten helaas wel trouwens…Maar goed, de gitaren bleken helaas toch al nep en de fluitjes floten vals. Of kwam dat door ons?? Een deel gaat op stap tot in de kleine uurtjes, een deel blijft thuis en zo vermaken we ons weer een dagje Spanje. Hoeveel weken zijn we hier nu? Ah. 2 dagen jaja….

Vrijdag 31 augustus

Het leven is zwaar. Zo zwaar… vooral die boeken meesjouwen (met de bus) naar het strand. Door de golven te springen. De zon te voelen branden… pfff… Jumping pics maken. Hmmm nee dat laatste viel nog wel mee; we creëren de perfecte jumpingpic met z’n 5en in 2 pogingen met notabene de zelfontspanner…
Met mijn camera en z’n minitripod in het zand zijn we totally selfsupporting! Wiiiii. Gave foto!

Na uren bijkomen op het strand van eh…. Eh.. vakantievieren, gaan we terug om CAC (Ciudad de las Artes y Ciencas) te bekijken. Het is ons uitzicht vanuit het appartement en het ziet er nogal futuristisch uit. Gisteren hebben we vanuit het water natuurlijk wel een blik geworpen, maar nu gaan we echt op ontdekkingsreis uit. Het is een bizar samenspel van gebouwen, vormen, kleuren en kunst. Mooi, bijzonder en allemaal goed voor tig foto’s. In het daglicht, bij schemer en al helemaal in het donker met de volle maan op de achtergrond.

Rest ons alleen nog een maaltijd door de mannen bereid, wat drank, veel lachen en we kunnen de dag weer als topper beëindigen… nog 1,5 dag plezier in Spanje te gaan….

Verslag uit: Spanje, Valencia

Tomatofest: Grootste FOOD FIGHT wereldwijd!

Na onbekend zuid-oost Europa gaan we doorrrrr naar.... Spanje! jaja en wel naar Valencia. Klinkt dat saai? Dan heb je nog niet van het Tomatofest gehoord! In Bünol vindt jaarlijks de laatste woensdag van de maand het Tomatofest plaats.

En als diëtist is alles met eten interessant.. :) Na werken in de aardbeien- ('99) en de meloenenplantage ('10) en zelfs in de bananenplantage ('10) is het nu tijd voor THE BIGGEST FOOD FIGHT wereldwijd :)

Hoe het begon (Engels):
The Tomatina Tomato Fight started in the 1940s, for reasons unknown, in the village of Buñol, near Valencia. What began as a civil disturbance that was broken up by the police became adopted by the citizens of Buñol every year thereafter, eventually attracting huge international crowds. Various theories have been put forward about the exact origins of the event:

- It was the result of a street brawl near a grocery store.

- It was a practical joke on a particularly bad musician.

- The tomatoes were being thrown at an unpopular local politician.

- It was a school food fight that became adopted by the rest of the townsfolk.

- Whatever the reason is for the Buñol's annual food fight, the Tomatina Tomato Fight now attracts people from all over Spain and the rest of the world, each fourth Wednesday in August....

En daar wil je dus bij zijn :)