Laatste stukje paradijs van het Zuidereiland - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Hilgien Ruinemans - WaarBenJij.nu Laatste stukje paradijs van het Zuidereiland - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Hilgien Ruinemans - WaarBenJij.nu

Laatste stukje paradijs van het Zuidereiland

Door: Hilgien

Blijf op de hoogte en volg Hilgien

01 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Zondag de 31e
Na de heftige canyoning werd het tijd voor de FunYak Dartriver jetboat tour, wat inhoud: beetje spinnen met een jetboot over de Dartriver met max. snelheden van 95km/u om daarna in alle rust op een opblaaskayak verder de natuur in te gaan. Prachtig! Mooi blauw water, mooie uitzichten (bergtoppen met sneeuw) en fantastisch weer!
Terug in Qt (18u) ging ik gelijk door naar Te Anau, wat zo'n 2u rijden was. Duurde ff voor ik een lift had, maar daarna was het in 1 ruk door naar Te Anau!
Twijfel twijfel of ik maandag gelijk weer wat zou doen (kayakken), maar koos uiteindelijk voor rust en voorbereiding voor de 3dgse wandeltocht in Te Anau.
Ondertussen sms ik Caroline die me een lift gaf naar de zeehonden tijdje terug en die ook in deze plaats zou zijn. geen reactie...

Kom ik aan en sta ik bij de receptie vh hostel... staat Caroline naast me! Puur toevallig kwam ze OOK van Qt en reed wellicht 10min achter ons aan... Ze ging ook 2 nachten boeken en vervolgens zijn we kamergenoten! zo grappig, zij ging oostkust naar beneden van Westport en ik de westkust... nu komen we in Z-O weer bij elkaar!

Maandag 1 feb; Tis al Feb!!
Ik heb een steeds erger wordende koppijn sinds alle water die via neus en oren naar binnen is gespoten met Canyoning (kwam er nie meer uit, hmmmgrff). Het wordt zo erg dat ik ff een dokter ga raadplegen, paracetamol helpt niet afdoende. De dok kan niets vinden (ziet geen water in oren etc) maar schrijft wat pillen voor. Ik dacht: liever safe dan sorry want vanaf morgen zit ik 3 dagen afgesloten van de buitenwereld...
Alle voorbereidingen getroffen, morgen de Kepler lopen met een uiteindelijke hoogte van 1470m! Forecast: zonzonzon!
Voor vrijdag heb ik een bus-boot-kayaktour op Milford Sound geboekt en ga daarna trg naar Qt. Za naar wellington en dan ben ik weer mail-bereikbaar! (en zal eens kijken of ik fotos kan plaatsen, sorry!)

groetjes en tot horens weer!

  • 01 Februari 2010 - 16:12

    Marjon:

    He Hilgien,dat klinkt allemaal weer super leuk!

    Ben benieuwd hoe de wandeltocht is verlopen.

    Groetjes Marjon

  • 01 Februari 2010 - 17:35

    Je Kleine Nichtje:

    Hiii Hilgien!!
    Ben d´r ff voor gaan zitten: weer drie mooie verhalen!! (Leuk voor later ook, had ik ook gedaan, echt leuk om terug te lezen)!! Suuuuperleuk! Groot gelijk dat je alles doet wat je kan doen! Tot het volgende verhaal! X Rian

  • 02 Februari 2010 - 12:06

    Anke:

    He Hilgien,

    Niet te geloven, wat een verhalen. Leuk dat je zo aan het genieten bent. Uitrusten komt thuis wel weer niet waar!

    Groetjes Anke

  • 02 Februari 2010 - 22:44

    Armand:

    kicken hoor daar in het ruige land below our feets. Nog enige orks gezien daar of of anders een beschilderde maori.
    Voelde je je niet een beetje fellowship of the ring op weg naar de two towers? Wel gek hoor dat in jou art deco appartement vreemde huist .
    Hoe is het skaten daar? friday night skate in Wellington?
    Mooie belevenis voor je echt een avontuur. Dit vieren we als je terugbent meet weer eens een nightskate samen met z allen zeg maar waar Amsterdam den haag Utrecht..deal?
    Veel plezier verder nog en je niet verheugen op de volgende trip anders gaat et veels te snel voorrbij.
    xxxx


  • 09 Februari 2010 - 14:24

    Ingrid En Aisah:

    Hoi Hilgien,
    Hebben net weer een aantal reisverslagen zitten lezen. Gaaf hoor! Volgens ons heb je the time of your life!!! We are jealous. Hoe is het met de hoofdpijn, hopen dat die over/minder is. Neem ook je rust, hè!!!!!
    Wir arbeiten wel weer verder hier! Groetjes van ons: Ingrid en Aisah.

  • 21 Februari 2010 - 09:29

    Wim:

    Je maakt wel heeeeel veel mee in korte tijd :-)

    erg leuk!

    have fun...

    groetjes, Wim.

  • 21 Februari 2010 - 12:53

    Marja:


    Wows Hilgien, gaaf wat je allemaal doet.
    De energie spat er vanaf. Wij gaan volgende week naar Chatel skien. Enorm veel zin in. Laat daarna de lente maar komen.

  • 21 Februari 2010 - 18:30

    Yvonne:

    Hey Hilgien..

    waarbenjenu?

    t is een tijdje still ;-)
    what's the latest news?

    xy

  • 25 Februari 2010 - 09:05

    Hilleen:

    Hey Hilgien, Hoe gaat ie?
    Nog steeds water overlast in je hoofd? Ik hoop het niet voor je.
    Wij hebben net de vakantie gepland. Iets korter en dichterbij....:-)
    Jelle loopt inmiddels al en begint zijn eigen willetje al aardig te ontwikkelen.
    Nou ik kijk weer uit naar je volgende verhaal, leuk om te lezen.
    Groetjes Hilleen

  • 25 Februari 2010 - 22:48

    Hilgien Ruinemans:

    Hi hi! Leuk dat jullie allemaal reageren! & ja ik leef nog :) en zit nog op het Noordereiland... Ik ga echt nog mijn blog bijschrijven, maar weenie wanneer... Te druk met andere dingen :)
    Ik probeer ook weer een beetje te socializen met iedereen in NL, maar begrijp inmiddels dat wellicht geen van de smsjes zijn aangekomen... Dus dat proberen we maar niet meer :( wordt vervolgd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilgien

Hai allemaal, Dit is mijn reisdagboek "Mango's, de oplossing voor het 30-ers dilemma!" Voor 4 maanden houd ik een sabbatical in Nieuw Zeeland en Australie. Met kerst vlieg ik weg en na koninginnedag kom ik -als het goed is- weer terug. Als het even meezit hou ik jullie tussendoor via deze site op de hoogte :)

Actief sinds 17 Okt. 2009
Verslag gelezen: 459
Totaal aantal bezoekers 205108

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2017 - 21 Oktober 2017

All inclusive

12 April 2017 - 17 April 2017

Paasweekend Kopenhagen

03 December 2016 - 25 November 2016

Canarie vakantie

06 Mei 2016 - 03 Juni 2016

Marokko

11 Maart 2016 - 20 Maart 2016

Het is weer tijd - Val Tho

24 November 2015 - 01 December 2015

Zon, zee strand en vergrijzing

24 November 2015 - 01 December 2015

Zon, zee strand en vergrijzing

23 Oktober 2014 - 16 April 2015

Een reis binnen de woonplaats...

06 Maart 2015 - 15 Maart 2015

Op wintersport naar Tignes

06 November 2014 - 27 November 2014

Afrika, maar dan net weer anders

12 December 2013 - 13 Januari 2014

!!! Overwinteren bij de evenaar !!!

27 Augustus 2012 - 02 September 2012

Tomatofest: Grootste FOOD FIGHT wereldwijd!

10 Augustus 2012 - 27 Augustus 2012

Stiekum toch Europa!

16 Juli 2012 - 21 Juli 2012

4dgse NMGN

23 Maart 2012 - 01 April 2012

Skiën maar dan met CSers...

02 Maart 2012 - 05 Maart 2012

Nog kouder, nog oosterlijker...

23 Januari 2012 - 31 Januari 2012

Polen verkennen

27 September 2011 - 14 Oktober 2011

Jordanie

25 September 2011 - 27 September 2011

weekendje Istanbul

05 Januari 2010 - 03 Mei 2010

Kiwi's of mango's?

03 Maart 2010 - 02 Mei 2010

Westkust Australië bezoeken

27 December 2009 - 06 Januari 2010

Oud& nieuw in Sydney

26 December 2009 - 26 December 2009

Kerst

Landen bezocht: