Vertrekstresssss - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Hilgien Ruinemans - WaarBenJij.nu Vertrekstresssss - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Hilgien Ruinemans - WaarBenJij.nu

Vertrekstresssss

Blijf op de hoogte en volg Hilgien

12 December 2013 | Nederland, 's-Gravenhage

Donderdag 12 december

Dusssss voorbereiden…. Tja daar valt of staat de vakantiestress mee. Denk ik zo. Ik weet niet beter dan dat de stress toeneemt naarmate het vertrek nadert, maar niet iedereen heeft hier blijkbaar last van.

Vanochtend om 8u30 op, nog een wasje draaien, afwassen, stofzuigen. Toen uitlunchen met collegae Voedingscentrum als afsluiting voor mijn project van 3 maanden. En door naar de bank om geld te halen of nee geen tijd. Eerst naar huis, want ik laat mijn wimpers verven zodat ik geen mascara nodig heb de komende tijd. Auke is inmiddels terug van een ochtend werken en gaat wel naar de bank met mijn paspoort en machtigingsbriefje. Na de wimpers door naar de apotheek. Waaat??? Mijn bestelde Lariam toch niet aanwezig? Ik ben zondag nog langs geweest voor de zekerheid…. Na een lange 10 min. Zoeken komen ze aan met net voldoende tabletten om de vakantie door te komen. Ondertussen krijg ik een wazzep van Auke dat hij voor niets naar de bank geweest. Shiiittt een uur verloren en nu moet ik alsnog zelf gaan om de buitenlandse valuta op te halen…

De vertraagde pakketjes worden gelukkig toch nog geleverd: de druppelader voor Chris (mijn Yamaha die de winter niet zonder lader door komt) en de bestelde verrekijker. Beide werden bij lange na niet binnen de beloofde 24u afgeleverd, stressss!

Ik vlieg naar de bank en trap zeer zwaar, met zweet op mijn voorhoofd terug naar huis… Neeeeee een lekke band…!!! Dat kan er ook nog bij.

Tot vandaag hebben we getwijfeld over de foon die we meenemen: een oude die slecht functioneert maar me gestolen kan worden; Auke’s smartfoon of minireistelefoontje of mijn ook net geleverde nieuwe… Een collega zei nog wijs: ‘ het valt wel onder je reisverzekering indien het misgaat’ . En dat gaf de doorslag. Echter: eerst nog activeren. En mijn oude simkaart naar minisim bij laten knippen. Dus hop op een (andere) fiets. Ondertussen loopt de tijd door….

Thuis tijd om in te pakken, het is inmiddels 16u15. Help. Want neem ik mee? Auke staat al ingepakt en wel mijn kleding te strijken. Pakken. Kleding gaat nog wel snel, maar alle overige dingen… Dit vergeten, dat vergeten. Eten. Shit… het is al 18u15 en we vliegen om 21u50. Met een strakke planning moeten we echt wel om 18u45 weg. Maar dan is mijn paspoort spoorloos. Panie! Tas na tas onderste boven en gelukkig gevonden in Auke’s tas (wat die daar moest??).

De acculader is niet meer bij Chris aangelegd, daar had ik net nog een uurtje extra voor nodig gehad. Mijn ziektekostenverzekering is nog steeds niet omgezet en ook de belasting wil nog geld hebben voor ik terug ben, maar dat kan misschien ook nog wel in Afrika. Hoop ik althans!;)

Tram later, trein later. Als allerlaatsten inchecken op Schiphol. Maar dan kunnen we relaxen. Nog 1,5u tijd. Appeltje eitje ;)

Tijd om na te denken. Hoe lang is het vliegen? Krap 7u. Maarrrr als we om 21u50 vliegen en 8u00 aankomen, hoe zit dat dan? Natuuuuurlijk: Tijdverschil. We komen om 5u00 Nederlandse tijd aan. Niets relaxte lange nacht… en wat blijkt: ook niets te eten, daarvoor is de vlucht 10min te kort…. Met ieder een kingsize Snickers komen we de nacht door! (voor het VC, ter info: 2x 40g ).

Auke zit oncomfortabel als haring in een vliegtuigton; erger dan Easyjet of Ryanair, en dat voor bijna 7u lang (Arkefly). Maar dan is het 8u00 lokale tijd en zijn we in Dubai, de vakantie is nu echt begonnen!

• 20 December 2013 - 23:02

Sanne:

Man, wat een stress idd. Volgende x beter plannen, tot het de volgende x weer zo gaat. Haha, wel erg herkenbaar hoor...