and again... Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Hilgien Ruinemans - WaarBenJij.nu and again... Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Hilgien Ruinemans - WaarBenJij.nu

and again... Dubai

Blijf op de hoogte en volg Hilgien

12 Januari 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Zondag 12 januari 2014

Gisteravond uiteindelijk met een lift en een stukkie lopen op onze bestemming aangekomen, terwijl we Mina uit haar slaap haalden. Mina is een of de vriendin van Sassan en verwelkomde ons vriendelijk, al hoewel het al 0u30 was… Na een goede nacht slaap is het tijd voor plannen. Hadden we onderweg ook kunnen doen, maar daarvoor was er niet voldoende inspiratie. Nu echter ook niet, maar Mina heeft er genoeg. We informeren nog even naar een woestijnsafari, maar die zit vol entertainment, terwijl de woestijnrit zelf maximaal een half uur is.
Het hoogste gebouw ter wereld op: Burj Khalifa? Of toch maar niet als je €80,- betaalt en hetzelfde ziet als morgen vanuit het vliegtuig? (Tip: boek 1 dag van te voren online en voor €25,- heb je een kaartje). We weten het allemaal nog niet maar besluiten naar buiten te lopen, metropassen mee te nemen en wel te zien waar het schip strandt.

We zien straten vol winkels met auto-onderdelen, straten met alleen maar mobieltjes en overal enorme billboards. Nu krijgen we pas een cultuurshock. Hier kan alles, is alles er veel, groot en groter. De metro moeten we ook nog testen en de uitzichten zijn er mooi. Ook al is het geen Afrika, geen spitsuur en geen echte werkdag, het is er druk en dus moeten we staan, waardoor het uitzicht is beperkt.

Heel Dubai is bedacht en als je een stad bedenkt, deel je hem ook lekker overzichtelijk in: Internet City is de Silicon Valley van Dubai en verder heb je WTC, Financial Center, Health Care City, de marina, etc. Bij Energy hopen we wat energie op te doen, maar dit blijkt een ‘stad’ van pak ‘m beet 20 km2 te zijn vol energiecentrales. Het levert energie voor het energieverslindende Dubai, maar bij ons wekt het geen energie op, dus door naar het eind van de wereld.. en weer terug. Bij healthcity informeren we naar banen (ach ja, informeren kan geen kwaad), maar de vacatures staan online en dus kunnen we die ook thuis bekijken.
We stappen uit bij Ibn Battuta, een enorme mall met weer alles groots; ook alle versieringen en zelfs het plafond is een nagemaakte hemel. Eten en vooral kleding is in Dubai naar onze begrippen spotgoedkoop en het is ook nog sale! Dus we shoppen wat rond en kopen allebei in dezelfde winkel twee spijkerbroeken.

Door naar de volgende mall: Dubai Mall met ernaast Burj Khalifa. Het is al donker en laat; hoe laat sluiten de malls eigenlijk?? 01u00!!!! Cooooool, shopping time! Echter de metro gaat om 23u00 voor het laatst (gelukkig zijn we bijtijds door Mina geïnstrueerd)… en we moeten nog foto’s maken van Burj Khalifa en de fonteinenshow die elk half uur voor een minuut of 5 plaatsvindt. Steeds met een ander muziekje eronder. Mooi!

We rennen nog net op tijd naar de metro; alles is groot, dus ook de afstanden, en springen in de metro om –als we uitstappen- nog even 180° de verkeerde op te lopen (this is nót Africa, dus dit x niet bewust), zodat we weer na 0u00 ‘thuis’ zijn… Mina is dit keer nog wakker, wij kletsen even, pakken in om als de sodemieter te gaan slapen.

• 14 Januari 2014 - 21:56

Rianne: